کد خبر: 337661
۰
۰
نسخه چاپی

چرا از پیروزی‌های دولت فیلم نمی‌سازید؟/فعالیت هسته‌ای ما موقت است

به گزارش قم پرس حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت گفت: همه کشورهایی که در برجام با ترکیب های مختلف مثل ۱+۴ با حضور ایران یا ۱+۴ جداگانه و با حضور آمریکا متعهد بودند، این روزها در وین اجتماع کردند ؛اما به هرحال به هر نحوی که بوده یک صدای واحد امروز شنیده می‌شود و آن این است که همه اطراف این توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه‌حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد. این یک موفقیت جدید برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت این است که در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ و در همین ماه‌های اولیه سال ۱۴۰۰ با همه فشارها و سختی‌ها، با شدیدترین تحریم ها و جنگ اقتصادی، کشور را طوری اداره کرد که نه تنها دوستان بلکه دشمنان هم امروز اعتراف دارند که فشار حداکثری شکست خورده است. این بالاترین عمل دولت و موفقیت دولت است.

روحانی تاکید کرد: یکی از افتخارات دولت دوزادهم این است که در مقابله با فشار اقتصادی، سیاسی، روانی و تبلیغاتی به گونه‌ای ایستادگی و مقاومت کرده است که منجر به شکست دشمنان شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما می دانیم این موفقیت در سایه مقاومت یکپارچه ملت بزرگ ایران بوده است تصریح کرد: تردید نداریم که اگر ایستادگی، تحمل رنج‌ها و سختی‌ها و مقاومت مردم نبود ما شرایط دیگری داشتیم. دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد توصیه بعضی از دوستان را عمل کند و ارزاق عمومی و کالاهای ضروری را با سیستم کوپنی توزیع کند.

وی با تاکید بر اینکه نیازی به اجرای سیستم کوپنی نیست و کشور را به طور عادی اداره می کنیم گفت: ما می توانیم کالا را به میزان نیاز جامعه به وفور در اختیار مردم قرار دهیم و در سه سال اخیر کالا به وفور عرضه شده است. البته قیمت ها نامتعادل و گران بوده است، مردم در فشار بودند و این را کاملا قبول داریم.

روحانی با بیان اینکه دشمن نتوانسته اقتصاد ما را بشکند بیان کرد: در شرایط تحریم، آمریکا به صراحت اعلام کرده است که سیاستش شکست خورده و فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و راهی جز مذاکره ندارد. آمریکا اعلام کرده است؛ اگر شما آماده هستید، ما حاضر هستیم، مستقیم مذاکره کنیم. اگر آماده نیستید، حاضر هستیم به صورت غیرمستقیم با ۱+۴ مذاکره کند، این به معنای پیروزی ملت ایران است. این پیروزی را دست کم نگیرید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها، فضای مجازی و فضای حقیقی می‌خواهند این واقعیت را بپوشانند و این پیروزی را تحریف کنند، تاکید کرد: این یک پیروزی عظیم و بزرگ در تاریخ ملت ایران است که اصلا مربوط به دولت دوازدهم هم نیست و مربوط به ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: ملت ایران نه یک روز، نه دو روز، نه سه روز، بلکه سه سال و نیم ایستاده ودر برابر همه فشارها مقاومت کرده است. دشمنان جنایتکارانه در برابر ملت ایران ایستادند؛ اما شکست خوردند.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، ایالات متحده در سه سال گذشته در دوره دولت قبل یعنی ترامپ، منزوی‌ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت، مجمع عمومی، دادگاه لاهه و در افکار عمومی بود.

روحانی تصریح کرد: آمریکا اگر تنها نمی‌ماند، می‌توانست راجع به پایان تحریم تسلیحاتی ایران موفقیتی به دست بیاورد؛ اما نتوانست، منزوی شد و تنها ماند. آمریکا حتی یاران سنتی خود را نیز از دست داد، اتحادیه اروپا که از متحدین سنتی آمریکا هستند، از این کشور حمایت نکردند، زیر بار نرفتند و رای مخالف دادند. یک کشور درست و درمان از آمریکا حمایت نکرده است و این پیروزی بزرگی است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این پیروزی سیاسیِ ملت بزرگ ایران و دولت دوازدهم است، با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت ایشان است، توانستیم آمریکا را شکست بدهیم.

روحانی افزود: چرا برای این شکست آمریکا از پول ملت فیلم نمی سازید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش دهید واقعیت ها را به تصویر بکشید، حقایق و پیروزی ها را بگویید.

وی با تاکید بر اینکه نباید واقعیت ها را تحریف کنیم بیان کرد: چرا دشمن شکست خورد؟ راه آهنی از چابهار به سمت راه‌آهن سراسری در حال اجرا است، آب را از دریای جنوب به فلات مرکزی آورده‌ایم، گاز وارد شرق کشور و سیستان و بلوچستان شد، بزرگراه در سراسر سواحل مکران ساخته شد. این همه نشاط، زندگی،حیات، قدرت و توسعه چه زمانی در تاریخ ایران در سواحل مکران وجود داشته است؟ بروید در این هفت هزار سال تاریخ ایران ورق بزنید.

روحانی افزود: در دوره تحریم، فشار و سختی این کارها را انجام دادیم، راه‌آهن از چابهار به سمت زاهدان کشیده شد، رساندن آب را از خلیج فارس به سمت زاهدان و زابل طراحی شد. آب را از دریای جنوب تا کرمان، سیرجان، یزد و اردکان بردیم که ادامه پیدا می‌کند و تا اصفهان و خراسان جنوبی خواهیم رساند. ۵۵۰ هزار هکتار زمین در غرب کشور و ۴۶ هزار هکتار زمین در شرق کشور احیا شده است.این کار عظیم کجا انجام گرفت؟ چرا برای سواحل مکران فیلم نمی‌سازیم و نمی‌گوییم که در زمان فشار آمریکا چه کردیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما آمریکا را شکست داده ایم. آمریکا امروز متواضع شده و سر فرود آورده، این طور با نرمش با ما حرف میزند و می‌گوید که می‌خواهد شرایط را حل کند. این لحن آمریکا در برابر ملت ایران و قدرت این ملت را چه کسی توانست به وجود بیاورد؟

وی افزود: آبادی شرق، غرب، شمال و جنوب کشور، در دولت یازدهم و دوازدهم تحقق پیدا کرده است، چه زمانی در تاریخ ما سابقه داشته است؟ این همه کانال کشی، زه‌کشی، آب را به زمین‌ها رساندن و اجرای آبیاری مدرن کجا در تاریخ ما سابقه داشته است. ۵۰ سد ملی را افتتاح کردیم.

روحانی تبیین کرد: ما در تولید بنزین خودکفا هستیم. شک دارید بزرگترین صادرکننده بنزین در این منطقه هستیم؟ شک دارید صادرکننده گازوئیل هستیم؟ مگر در دولت قبل واردکننده این ها نبوده‌ایم؟ این ها گفته نمی‌شود. در زمینه محصولات کشاورزی امروز با دیروز قابل مقایسه نیست. چرا این تفاوت‌ها و بهبود ها را تبیین نمی‌کنید؟

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دشمن این محاسبات را به خوبی مشاهده کرده است، در برابر قدرت این ملت سر فرود آورده و امروز آماده است برای اینکه بنشیند و راجع به اجرای برجام و بازگشت به تعهداتش حرف بزند. آمریکا برای این بازگشت که به معنای دینی و مصطلح ما توبه است، آماده است و می‎‌گوید که می‌خواهد به برجام برگردد.

وی با اشاره به اینکه باید ببینیم آمریکا چقدر راست می‌گوید و در مقام اجرا به حرفش وفادار است، تاکید کرد: الان نمی خواهیم قضاوت نهایی کنیم، تا امروز این را میبینیم که آنچه ایران می گوید مورد قبول افکار عمومی جهانیان است.

روحانی بیان کرد: درصورتیکه آمریکا به کل تعهداتش برگردد و ببینیم که در عمل آنها را اجرا میکند، ایران هم به کلیه تعهداتش برمی گردد. این حرف کاملا منطقی است و صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران را با همین ندا به گوش جهانیان می‌رسانیم. ما به دنبال این نیستیم که فعالیت غیرصلح‌آمیز انجام دهیم. اگر گفتیم پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم و سانتریفیوژهای جدید و مدرن را فعال می‌کنیم موقتی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه همه این فعالیت‌ها موقت است و اگر طرف مقابل به کل تعهدات برگردند ما هم به کل تعهدات برمیگردیم، گفت: این فصل تازه و جدید از دیروز آغاز شده است. اگر جدیت و صداقت کافی را از طرف مقابل ببینیم کفایت می کند و به نظر من اگر مذاکره با۱+۴ لازم است در یک زمان کوتاهی می توانیم مذاکره کنیم، البته بدون مذاکره هم آمریکا می‌تواند تعهداتش را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه این بهانه‌ها که جزییات باید تبیین و تدوین شود مانعی نیست و انجام می‌دهیم، تصریح کرد: راه ما همان است که مقام معظم رهبری تصریح کردند که همان مسیر و همان راه را به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن به بیستم فروردین روز فناوری هسته‌ای گفت: ۲۱ فروردین مراسم افتتاح‌های جدید را برگزار خواهیم کرد، مردم مطلع خواهند شد که در عرض سال گذشته تا امروز چه اقدامات مهمی انجام گرفته است.

روحانی گفت: یک حرف که به دروغ چند سال بود به خورد مردم داده بودند، که البته مردم باور نکردند، این بود« دولت هسته‌ای را فروخته و بحث هسته ای ایران تمام شده است» این دروغ به لطف خدا آشکار شد. مجلس مصوبه‌ای به تصویب رساند که دولت هنوز بر نظر قبلی باقی است؛ ولی این مصوبه یک خاصیت داشت و آن این بود که واقعیت توانمندی هسته‌ای ما به خوبی آشکار شد.

وی تصریح کرد: پس از تصویب مجلس بسیار بیشتر از آنچه مصوب بود، اورانیوم تولید شد و قدرت تولید بیشتر هم داریم، در بقیه موارد و زمینه‌های هسته ای هم همین‌طور است. من به جرات این ادعا را می کنم و این ادعا را رئیس سازمان انرژی اتمی، آقای صالحی می تواند تبیین کند که هیچوقت در تاریخ ایران توانمندی هسته ای ایران تا این حد بالا نبوده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه قوی ترین فناوری هسته‌ای را امروز به نمایش گذاشته‌ایم، اظهار داشت: کسانی که به مردم به دروغ اعلام کردند که دولت برجام را امضا کرده تا قدرت هسته‌ای کشور از بین برود. حالا اعتراف کنند و بابت دروغی که گفتند، عذرخواهی کنند. ما فناوری هسته‌ای داریم و این فناوری قوی‌تر از همیشه است.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز IR۸ ، IR۹ داریم و IR۶ هم می‌تواند در هر زنجیره‌ای که بخواهیم فعال باشد. اراک را می توانیم راه اندازی کنیم و مشکلی نداریم، در فردو هم باز است و می‌تواند فعالیت می‌کند. همه آنچه مقصد، مقصود، نهایت آمال و اهدف ما در فناوری هسته‌ای در این زمان و مقطع بود را توانستیم اجرا و پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت، مشروعیت اجرای فناوری هسته‌ای در ایران را مورد اذعان و قبول همگان قرار داد، گفت: البته فعالیت هسته‌ای ایران قبلا هم مشروعیت داشت و قانونی بود؛ اما دیگران مدعی بودند و قطعنامه‌ای داشتند و ادعایی میکردند. امروز در اینکه فعالیت هسته ای ایران مشروع و قانونی است جای هیچ تردید نیست و طبق قانون و مقررات عمل می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز همه قبول دارند که فعالیت ایران فعالیت صلح آمیز است، تصریح کرد: یک روزی پرونده ای به اسم PMD در دست داشتند و می‌گفتند ما تردید داریم فعالیت هسته‌ایران صلح‌آمیز است یا نه؛ گاهی می‌گفتند ده سال زمان می‌برد تا برای ما روشن بشود آیا این فعالیت‌ها قانونی است یا خیر. این پرونده PMD بسته شد و معلوم شد فعالیت ایران صلح آمیز است. این یک موفقیت بزرگ جمهوری اسلامی ایران در مقطع دولت یازدهم و دوازدهم بود.

روحانی افزود: در این دولت توانستیم تحریم تسلیحاتی را برداریم. سال گذشته این تحریم برداشته شد . حداقل کسانی که به قدرت نظامی تاکید دارند، چرا از پایان و شکسته شدن تحریم تسلیحاتی در ۲۷ مهرماه سال گذشته حرفی نمی زنند؟

وی در پاسخ به پرسش برخی افراد که می‌پرسند این دولت در بخش قدرت نظامی هم این عقاید را دارد، اظهار کرد: اتفاقا این دولت، دولتی است که تحریم تسلیحاتی را برداشته و پدافند هوایی را از هر زمان دیگری قدرتمند تر کرده است.

وی ادامه داد: از S۳۰۰ گرفته که در این دولت آوردیم و فعال کردیم تا سامانه های مختلف داخلی،مثل ۱۵ خرداد، ۳خرداد، باور ۳۷۳ و همه این موارد را ما در سامانه های پدافندی فعال کردیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قدرت پدافندی در عمل هم ثابت شده است گفت: شما دیدید که پهپاد مدرن آمریکایی را با سامانه ساخته شده به دست مهندسین خودمان سرنگون کردیم. توانمندی های نظامی امروز در ابعاد مختلف و در تسلیحات مهم، فوق العاده و استراتژیک قطعا چندبرابر سال ۹۲ است.

روحانی با بیان اینکه نگاه دولت به بیرون نیست تاکید کرد: نگاه دولت به توان داخلی، منابع انسانی، معادن زیرزمینی کشور، توانایی‌های ژئواکونومیک و ژئوپولوتیک است؛ اما در عین حال رابطه با جهان را هم برای توسعه و پیشرفت لازم میدانیم و لازم میدانیم تولید را افزایش بدهیم.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم تولید را بالا ببریم باید رابطه با جهان را افزایش دهیم. اگر می‌خواهید به جای هشتاد میلیون، هشتصد میلیون تولید کنید، باید بازار جهانی را در اختیار داشته باشید و با بازار جهانی تعامل داشته باشید.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تعامل سازنده با جهان جزئی از برنامه چشم‌انداز است خاطرنشان کرد: این تعامل در مصوباتی که به امضای رهبر معظم انقلاب رسیده است، ایشان در آغاز دولت دوازدهم فرمود که تعامل سازنده و گسترده با جهان صورت بگیرد. ما می‌خواهیم تعامل عزتمند، گسترده و سازنده داشته باشیم، البته که می‌خواهیم تکیه ما بر توان و قدرت داخلی باشد؛ اما بخشی از این قدرت در تعامل با جهان حاصل می‌شود.

روحانی در بخش سوم بیاناتش به تبیین توانمندی‌های بهداشتی و درمانی پرداخت و گفت: در زمینه درمانی شرایط بسیار خوبی نسبت به سال‌ها و دهه‌های گذشته داریم. امید به زندگی در اوایل انقلاب ۶۷ سال بوده و امروز ۷۸ سال است و این خود علامتی است که نشان می‌دهد ما در مسیر بهداشت و درمان حرکت بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی توانمندی و قدرت کشور در درمان و بهداشت را دوبرابر این توانمندی در آغاز دولت برشمرد و اظهار کرد: تخت‌های بیمارستانی در آغاز دولت ۹۰ هزار بوده است که امروز این عدد ۱۳۶هزار تخت است، البته ۱۳هزار تخت هم معطل آقای همتی است. اگر آقای همتی بتواند ارز لازم برای اجناسی که برای تجهیز این ۱۳هزار تخت میخواهیم را تامین کند تا آخر این دولت این تعداد نیز افتتاح خواهد شد و آماده استفاده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیش از نیمی از تخت‌های بیمارستانی قبلی به طور کامل بازسازی شده‌اند، بیان کرد: طرح تحول سلامت هم بود و مخارج مردم در زمینه درمان کاهش پیدا کرد که این کار بزرگ و عظیمی بود، همچنین همه مردم در پوشش بیمه قرار گرفتند.

روحانی فعالیت کادر درمان در دوران کرونا را یک کار عظیم دانست و گفت: متاسفانه ویروس کرونا جهش یافته است و هر روز نام جدیدی به خود می‌گیرد. این ویروس در برابر دنیا تسلیم نشده است و ما هم باید در برابرش مقاومت و ایستادگی کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در مسیر ایستادگی در برابر کرونا ویروس دو کار اساسی را باید انجام دهیم تشریح کرد: اول، مراعات اصول بهداشتی است چرا که این ویروس درمان قطعی ندارد و تنها مراقبت و بهداشت است که می‌تواند این روند را کم کند. بنابراین همه باید تمامی دستورالعمل های تدوین شده و اعلام شده را رعایت کنیم. دوم؛ واکسن.

رئیس‌جمهور با خطاب قرار دادن وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد: از وزارت بهداشت می‌خواهم هرکاری که انجام می‌شود با شفافیت برای مردم توضیح داده شود. همه مردم باید آگاه باشند که چند دوز واکسن و از کجا وارد شده و این واکسن به چه گروه‌هایی تزریق شده است. همه باید بدانند و هیچ چیز مخفی در این زمینه وجود ندارد.

روحانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تولید واکسن داخلی گفت: تلاش زیادی برای تولید واکسن داخلی در حال انجام است که امیدوار هستیم تا اوایل خرداد پاستور و تا اوایل تیر ماه برکت بتوانند واکسن خود را عرضه کنند. کار بزرگ و عظیمی شروع شده است که دولت با همه توان از این حرکت داخلی پشتیبانی می‌کند تا بتوانیم واکسن کرونا را تولید کنیم.

وی به توضیح درباره خرید واکسن کرونا و واردات آن پرداخت و اظهار کرد: از روز اول اقدامات لازم برای خرید واکسن را انجام دادیم، بهترین جایی که وزارت بهداشت برای خرید به ما معرفی کرد کواکس بود. از روز اول درخواست کردیم و اسم ما هم جز کشورهای اولیه بود و وقتی خواستیم پول را پرداخت کنیم با مشکل تحریم آمریکا مواجه شدیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دیر رسیدن واکسن کواکس به خاطر تحریم های آمریکا بود بیان کرد: تا امروز باید میلیون‌ها دز از این واکسن که اولین محموله آن وارد شده است به کشور می‌رسید اما به خاطر تحریم ها و مشکلات واریز پول به حساب کواکس این زمان طولانی شد. کواکس هم بی‌رحمی کرد و وقتی پرداخت پول به تعویق افتاد اسم کشور را در نقطه پایین تر لیست قرار داد.

روحانی ادامه داد: لذا به جای اینکه در اسفند ماه واکسن کواکس را دریافت کنیم الان در اواخر فروردین این واکسن به دست ما رسیده است. از حدود ۱۶میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسنی که خریداری کردیم الان حدود ۷۰۰ هزار دز به کشور وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حرکت دیگری که از هند واکسن خریداری و پولش هم پرداخت شده است، اظهار کرد: در درون هند مسائلی پیش آمد که دادستانی آمد و ممنوع کرد که واکسنی از هند خارج شود و جلوی محموله واکسنی که آماده حمل بود گرفته شد و این مشکل دیگری بود که با آن مواجه شدیم.

رئیس‌جمهور به شرح مشکل دیگری در زمینه تهیه واکسن کرونا پرداخت و گفت: برخی کشورها هستند که حاضرند به ما واکسن بفروشند؛ اما به علت مخالفت شرکت‌هایی که تهیه بخش‌هایی از واکسن را بر عهده دارند و با آمریکا در ارتباط هستند، این واکسن را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. ده میلیون دز واکسن از یک کشوری آماده خرید است اما این مشکل مانع شده است که به موضوع تحریم برمی‌گردد.

روحانی با تاکید بر اینکه تحریم مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کرده است بیان کرد: تحریم غیر قانونی است و یک جنایت است. آمریکایی ها برای واکسن و دارو هم برای ایران مشکل ایجاد می کنند و این کار جنایتکارانه است و این روشن است که مردم باید این را بدانند.

وی افزود: جامعه باید در زمینه واکسن در جریان جزییات اقدامات در زمینه خرید و مصرف آن قرار بگیرند. من مطمئنم که این یکی دو ماه را پشت سر بگذاریم و به آخر بهار برسیم، انشالله واکسن داخلی به دست ما می‌رسد، دست ما باز می‌شود و شرایط به لطف خدا بهتر می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن ماه رمضان و نیاز به کمک بیشتر به اقشاری که در تنگی معیشت هستند، بیان کرد: دیروز در ستاد اقتصادی تصویب کردیم و من امروز دستور میدهم به رئیس سازمان برنامه و بودجه که در روزهای اول ماه رمضان یک نوبت اضافی از کمک معیشتی که به شصت میلیون نفر به صورت ماهانه داده می‌شود پرداخت شود.

روحانی با تاکید بر اینکه این مشکلاتی است که به خاطر کرونا در زندگی مردم ایجاد شده است اظهار کرد: در خدمات، گردشگری و حمل و نقل مشکلات زیادی برای مردم و ما ایجاد شد، بنابراین این گام را برداشته ایم برای کمک به اقشاری که توانمندی کمی دارند.

وی از کار دیگری برای کمک به مردم خبر داد و تصریح کرد: یک کارت اعتباری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که نیازی به مراجعه به بانک ندارد و به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود. پشتوانه این کارت اعتباری می‌تواند سهام عدالت باشد که بیش از چهل میلیون نفر میتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور تشریح کرد: کسانی که سهام عدالت یک میلیونی دارند، اینجا چهارده میلیون اعتبار دارند و کسانی که سهام پانصدهزار تومانی هستند هفت میلیون اعتبار دارند. بنابراین یک خانواده سه نفره ۲۱ میلیون اعتبار می تواند دریافت کند. این رفاهی برای مردم و کمکی به تولید است. با این اقدام هزینه های تولید را کم می کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: این یک رونق و پشتوانه ای برای تولید خواهد بود که هزینه های تولید را کاهش خواهد داد. من خواهش میکنم در این زمینه هفته آینده که به صورت نهایی مصوب و اعلام میکنیم برای مردم توضیحات این اقدام داده شود.
روحانی در پایان اظهار کرد: این کارت اعتباری کمک دیگری است که انشالله در روزهای اول ماه مبارک رمضان انجام میگیرد تا کسانی که در تنگدستی هستند شرایط بهتری داشته باشن. امیدواریم شرایط جهانی ما در بازار کار جهانی هم ثبات و استواری بیشتری را تجربه کند تا مردم بتوانند شرایط بهتری را بگذارنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید