کد خبر: 337701
۰
۰
نسخه چاپی

فراخوان یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) منتشر شد

به گزارش قم پرس، حجت الاسلام «احمد پهلوانی» از انتشار فراخوان یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) خبر داد و افزود: موضوع کنگره امسال متناسب با مسائل روز جامعه بوده و با محور قرار دادن دو مساله سلامت و بیماری، نگاه ادعیه صادر شده از لسان اهل بیت (ع) و به ویژه صحیفه سجادیه را نسبت به این دو مؤلفه مورد توجه قرار داده است.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد با اشاره به روند ارسال و انتشار مقالات افزود: در سنوات گذشته مقالات برتر در قالب کتاب منتشر می‌شدند اما امسال هر مقاله برگزیده در نشریه علمی تخصصی منتشر خواهد شد که طبیعتاً امتیازات بیشتری را برای اساتید و دانشجویان به همراه دارد؛ ضمن اینکه دبیرخانه کنگره از اساتید مختلفی برای نگارش مقاله دعوت به عمل آورده است و صاحب نظران به صورت اختصاصی برای این کنگره دست به قلم می‌شوند که البته این آثار به جز مجموعه مواردی است که از سوی سایر پژوهشگران و علاقه‌مندان به دبیرخانه ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره امسال با موضوع کلی «نقش دعا در زندگی انسان» برگزار می‌‎شود، تصریح کرد: محورهای کنگره نیز شامل موارد متعددی از جمله «نقش دعا بر سلامت اخلاقی جامعه از نگاه امام سجاد علیه‌السلام»، بررسی نقش دعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی از منظر امام سجاد علیه‌السلام»، «بررسی تأثیر دعا در امیدبخشی و بهبودی بیماری‌های جسمی با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه» و «نقش دعا در رفع مشکلات از منظر آموزه‌های امام سجاد علیه‌السلام با تاکید بر دعای هفتم صحیفه سجادیه» است.

حجت الاسلام پهلوانی در ادامه آخرین مهلت دریافت آثار به کنگره یازدهم را ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ همزمان با روز جهانی مساجد اعلام کرد و افزود: به ۱۲ مقاله برتر کنگره هدیه نقدی اعطا می‌شود.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) منحصر به بازه زمانی خاصی در طول سال نیست، ادامه داد: کنگره در ایام دیگر و اساساً به صورت مستمر در طول سال با همکاری مؤسسه اندیشه‌های اسلامی سجادیه و همچنین مجموعه‌های بین‌المللی نظیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و جامعه‌المصطفی (ص) العالمیه و … برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را در سطح داخل و خارج از کشور اجرا می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به انتشار کتاب، فعالیت‌های خیریه و حمایت از نیازمندان و… اشاره داشت.

حجت‌الاسلام پهلوانی در ادامه اظهار کرد: همچنین به همت مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که یکی از ارکان و زیرمجموعه‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) به شمار می‌رود جلد اول کتاب «زندگی» با محور محتوایی پیام‌های ۱۸ دعا از ادعیه ابتدای صحیفه سجادیه منتشر می‌شود؛ علاوه بر این شرح دعای ۴۴ صحیفه سجادیه که دعای ورود به ماه مبارک رمضان است با همکاری معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ویژه ائمه جماعات مسجد آماده شده و به زودی در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود؛ این اثر در واقع شامل مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام «محمدرضا اعوانی» از اساتید و پژوهشگران صحیفه سجادیه است.

وی در ادامه به گسترش وجه علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) نسبت به سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: با پشتیبانی علمی که امسال به ویژه با همکاری مرکز تخصصی صحیفه سجادیه برخوردار شدیم، تولید محتوا برای گروه‌های سنی مختلف در دست اقدام قرار گرفته است به گونه‌ای که برای مثال در حوزه تولید محتوا در گروه سنی کودک «شعر» و برای گروه سنی نوجوان قالب «داستان» در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در تشریح اقدامات دیگری که ذیل برگزاری این کنگره در طول سال گذشته صورت پذیرفته و اساساً از برنامه‌های ثابت این کنگره محسوب می‌شود، افزود: آزاد شدن ۴۰ زندانی در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته، رسیدگی به نیازمندان، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی و اعزام مبلغ به همت مرکز نیکوکاری امام سجاد (ع) از جمله این اتفاقات است که با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امروز محور برگزاری و مشارکت در کنگره منحصراً به استان هرمزگان اختصاص نداشته و استان‌های دیگر نیز به می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند و در قالب نشست‌های صحیفه خوانی، مباحث مربوط به تولید محتوا فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام پهلوانی افزود: توجه به دعا و تمرکز بر صحیفه سجادیه از جمله مطالبات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، بنابراین می‌توان از این میراث ارزشمند امام سجاد (ع) در راستای نشر هرچه بیشتر معارف دین بهره جست.

گفتنی است علاقه‌مندان برای برقراری ارتباط با دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد (ع) می‌توانند با پست الکترونیکی به نشانی i.s.jj۱۴۰۰@gmail.com در تماس باشند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید