کد خبر: 337773
۰
۰
نسخه چاپی

جایگاه نجف اشرف در قلوب مومنین به برکت حرم حضرت علی(ع) است

به گزارش قم پرس، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در دیدار با آیت الله بشیر نجفی، گزارشی از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی داد و از ایشان برای سخنرانی در سی و پنجمین کنفرانس دعوت به عمل آورد. دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین به تشریح اهداف مجمع تقریب و برنامه‌ریزی برای نوسازی در جهت رسیدن به امت واحده اسلامی پرداخت.
آیت الله بشیر نجفی از مراجع عظام تقلید در عراق پس از استماع بیانات دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با آرزوی موفقیت برای مجمع تقریب و ضمن خوش آمدگویی به هیأت همراه، توصیه‌ها و رهنمودهایی ارائه کرد.
آیت الله بشیر نجفی گفت: جایگاه نجف اشرف در قلوب مؤمنین به برکت حرم حضرت امیرالمومنین (ع) است.
وی در ادامه به ابعاد ایمانی و معنوی شهر نجف اشرف به ویژه حوزه علمیه آن اشاره کرد و برای حفظ مؤمنین و هدایت مسلمانان به راه صلاح دعا کرد.

تحقق امت واحده اسلامی عبادتی پر ارزش است

در ادامه حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع با آیت الله شیخ حسن جواهری استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

جایگاه نجف اشرف در قلوب مومنین به برکت حرم حضرت علی(ع) است

دبیرکل مجمع با تاکید بر اینکه دشمن در حال حاضر نقشه‌های جدیدی برای تفرقه میان امت اسلامی طراحی می‌کند، گفت: از این رو ما در طراحی مدل مفهومی و راهبردهای جدید مجمع تقریب برنامه‌های جدیدی برای وحدت مسلمین داریم تا بتوانیم برنامه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
وی تصریح کرد: تلاش برای تحقق وحدت امت واحده اسلامی یک عبادت بسیار مهم و پر ارزش است. در شرایطی که دشمنان میدان‌های جدیدی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان طراحی کرده اند ما از طریق تعامل و گفتگو به دنبال تقریب با برادران دینی خود هستیم.
در ادامه‌ی این دیدار آیت الله شیخ حسن جواهری با اشاره به ویژگی علمای نجف، گفت: فقیه ولایت عامه بر امت اسلامی دارد و ما می‌گوئیم ولایت مطلقه برای فقهایی مانند آقای خمینی است.
این استاد حوزه با تاکید بر نظر صاحب جواهر در خصوص ولایت مطلقه فقیه، اظهار داشت: در عراق مرجعیت در امور حساس کشور عندالضروره دخالت می‌کند.
وی با اشاره به روش طالب علم در نجف، تصریح کرد: زندگی زاهدانه و عارفانه اساس اصلی زندگی علمایی است، اگر در حال حاضر مردم یک عالم را می‌بینند، تجملات ندارد، قصری ندارد، زندگی مرفه ندارد، به او اعتماد می‌کنند و حرفش قبول می‌کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید