۲۰ فروردین‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

این مصوبه از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه در شهرهای دارای وضعیت قرمز اجرایی می شود و سایر نقاط هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.

مسوولان مهمترین دلیل افزایش ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور و مواجه شدن با موج جدید این بیماری در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها را رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می دانند و بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این پاندمی را همچنان رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها اعلام کرده اند.

بر اساس پیشنهاد این ستاد، ستادهای استانی در مراکز و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی موظفند مطابق طرح مدیریت هوشمند، کلیه محدودیت‌های لازم را در بخش‌های اصناف، ترددها و نحوه حضور کارمندان در ادارات به دقت اعمال و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز نظارت‌های لازم را انجام دهند. همچنین همه استان‌ها در هر وضعیتی که قرار دارند موظف به رعایت و اجرای همه شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم هستند.
همچنین، کمیته عالی نظارت با محوریت و مسوولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نظارت دقیق را بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال و افرادی که الزامات قانونی در این خصوص را رعایت نمی‌کنند برای برخورد به مراجع ذیربط معرفی کند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
ستادهای استانی هم پیرو این مصوبه متناسب با وضعیت کرونایی در شهرهای مختلف محدودیت هایی را در نظر گرفته اند که مردم موظف به اجرا هستند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای مختلف

هفت شهرستان استان سمنان اکنون در وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی قرار دارند و فقط آرادان در غرب این استان در وضعیت زرد قرار دارد.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل مکان های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

بر این اساس فرماندار شهرستان مهدیشهر که در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شمال شهر سمنان قرار دارد اعلام کرد: به دلیل وضعیت نارنجی این شهرستان برگزاری آیین‌هایی مانند مراسم عروسی و ترحیم در تالارها ممنوع است و با تالارداران و بانیان مجالس برخورد قانونی می‌شود.

عبدالرضا میقانی اظهار داشت: تالارداران در صورت سرپیچی از ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و ترحیم مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و تالار متخلف نیز پلمب خواهد شد و در صورت برگزاری مراسم عروسی در خانه‌ها نیز با داماد و پدر داماد برخورد قانونی می‌شود.
وی بیان کرد: برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان‌ها به دلیل ایجاد شلوغی و ازدحام، برای حفظ سلامت جامعه و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ممنوع است.
فرماندار شهرستان هشترود یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی که اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد هم گفت: میران ابتلا به کرونا در شهرستان نسبت به سه ماه آخر سال گذشته ۱۲ برابر شده است و اگر اعمال محدودیت ها به صورت ۱۰۰ درصدی رعایت شود به سرعت می توانیم از موج فعلی عبور کنیم.

امین امینیان ادامه داد: آرامستان های شهر و روستاهای بزرگ تعطیل و مراسم تدفین با حصور بستگان درجه یک برگزار می شود و خودروهای غیربومی نیز از طریق سیستم هوشمند و دوربین های کنترل ترافیک جریمه می شوند.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر هم در جریان بازدید میدانی از نحوه اجرای محدودیت های جدید کرونایی در مبادی ورودی این شهرستان گفت: وارد خطرناکترین پیک کرونا شده‌ایم و با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان و روند صعودی مبتلایان به این بیماری، مردم همچون گذشته ما را در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونا همراهی کنند تا از این پیک با موفقیت عبور کنیم.

قدرت الله ولدی افزود: تمامی ورودی‌های شهرستان در کنترل پلیس است و هیچ خودرویی با پلاک غیربومی نمی‌تواند وارد شهرستان شود و اکیپ‌های پلیس راهور، نیروی انتظامی با همراهی جمعیت هلال احمر، نیروهای بسیج با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در مبادی ورودی شهر ملایر واقع در میدان انقلاب، استقلال، تعاون و سه شهر سامن، زنگنه و جوکار مستقر شده و ضمن اجرای دقیق محدودیت های جدید ابلاغ شده، متخلفان را بر اساس مصوبات اعمال قانون می کنند.

ولدی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف نیز سایر بخش‌ها همچون اصناف و بازار بر اساس پروتکل‌های متناسب با شهرهای با وضعیت قرمز، مشغول انجام وظیفه هستند و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، به جز مشاغل گروه یک، مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته تعطیل‌ بوده و اجازه فعالیت ندارند.

در قم نیز که از ۱۸ فروردین ماه به وضعیت قرمز کرونایی درآمده مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اعلام کرده است که ورودی‌های بوستان‌های شهر قم مسدود است.

پیام جوادیان یادآورشد: بنا بر اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و برخی فضاهای شهری برای جلوگیری از تجمع ورود ممنوع خواهد بود از این رو از مردم درخواست می شود به بوستان‌ها مراجعه نکنند.

با توجه به اینکه اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا و هشت شهرستان نارنجی هستند رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به وضعیت قرمز خوزستان گفت: انتظار داریم ادارات مستقر در اهواز برای کنترل شیوع کرونا مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا را اجرا کرده و مردم نیز از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

امراله مردانی اظهار داشت: با توجه به فصل گرما و روشن شدن کولرها در خوزستان، تهویه لازم در منازل وجود ندارد لذا باید از برگزاری تجمع و دورهمی‌ خانوادگی خودداری شود.

وی از مردم خوزستان خواست برای عبور از پیک کرونا تحت هیچ شرایطی در مراسم عزاداری و عروسی شرکت نکنند.

هم اکنون طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت از طریق سامانه ماسک ۱۸ شهرستان استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان نیز در وضعیت نارنجی به سر می برد و یک هزار و ۲۲۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های سراسر استان بستری هستند با توجه به این شرایط مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران اعلام کرد که امروز ۲۰ فروردین نماز جمعه در سراسر استان به دلیل وضعیت قرمز استان و مخاطرات شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام محمد انتظاری افزود: تصمیم به عدم برگزاری نماز جمعه در ساری مرکز استان مازندران بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و همچنین پیشنهاد وزارت بهداشت است که برای شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می شود.

در خرم آباد نیز که براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا گروههای شغلی به چهار گروه تقسیم شده است و طبق این مصوبه تنها گروههای شغلی یک حق فعالیت دارند معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اعلام کرده است که بازار خرم‌آباد به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا از ۱۹ فروردین ماه به مدت ۲ هفته تعطیل شده است و هفت گروه نیز بر اجرای این محدودیت نظارت می‌کنند.

فریبرز حسامی اظهار داشت: در این مدت به ۱۹ واحد صنفی اخطار داده شد و ۱۴ پاساژ تعطیل و هفت واحدصنفی نیز پلمب شده است.

وی اضافه کرد: براساس ابلاغ مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت قرمز خرم‌آباد، از امروز (۲۰ فروردین) گروه های شغلی ۲، سه و چهار از جمله مجتمع های خرید و تجاری و فعالیت دستفروشان این شهرستان نیز تعطیل می شود.

خراسان جنوبی

رییس اتاق اصناف مرکز خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعمال محدودیت جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی واحدهای صنفی استان به جز گروه‌ شغلی یک در شهرستان‌های قرمز از روز شنبه (۲۱ فروردین) به مدت ۲ هفته اجازه فعالیت ندارند.

رضا علیزاده بیرجندی افزود: در این راستا پیرو تصمیمات ستاد ملی کرونا و اعلام وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) برای تمامی مراکز استان‌ها و به دلیل روند افزایشی شیوع کرونا؛ فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار به مدت ۲ هفته در بیرجند و شهرستان‌های قرمز تعطیل خواهد بود.

وی گفت: همچنین براساس این تصمیمات در شهرهای با وضعیت نارنجی (پرخطر) فقط فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو همچنین در شهرهای زرد فعالیت گروه‌های یک، دو و سه ادامه دارد.

۲۰ فروردین‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

وضعیت بیماران کرونایی در استان‌ها

آنچه که این روزها از شمار مبتلایان و فوتی ها منتشر می شود گویای وخیم بودن اوضاع در تمامی نقاط کشور است و این وضعیت زحمات کادردرمان را بیشتر کرده و از سوی دیگر بر تعداد خانواده های درگیر با ویروس کرونا و فوت افراد اضافه می شود.

تهران

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران نیز گفت: دستورالعمل راه اندازی کلینیک های سرپایی بیماران کرونایی روز گذشته به بیمارستان های استان تهران ابلاغ شد تا نسبت به این کار اقدام کنند.

دکتر نادر توکلی افزود: روند بیماری کرونا در تهران افزایشی و ادامه دار است و آمار بیماران کرونایی در استان تهران از چند روز پیش صعودی شده و به نظر می رسد این روند همچنان افزایشی خواهد بود.

وی افزود: مراجعان روز گذشته (پنجشنبه) به بیمارستان های تهران ۷ هزار و ۶۰۰ نفر بودند که نسبت به روز ماقبل ۱۵ درصد رشد داشته است و بستری در استان تهران در روز گذشته یک هزار و ۱۰۸ بیمار بود که مانند روز ماقبل بوده است.

توکلی، تعداد کل بستری ها در بیمارستان های استان تهران را ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار اعلام کرد و گفت: تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان تهران ۵۸ نفر بود.

کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۵۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۴۶ نفر افزایش یافته است.

مهدی محمدی افزود: در شبانه روز گذشته ۴۰ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۶۹ بیمار مثبت سرپایی مشکوک به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته ۹۹ نفر کاهش یافته است و در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب و دالاهو فوت کردند و مجموع جان باختگان استان به یک هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

وی همچنین اعلام کرد: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقر و کلیایی هم از ۱۸ فروردین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و براساس رنگ بندی جدید شهرستان های جوانرود، روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی در وضعیت زرد قرار دارد.

هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر از شهروندان این استان را به کام مرگ کشانده است.

فاطمه نوروزیان افزود: فوت‌شدگان شامل ۲ زن ۵۶ و ۶۶ساله در بندرعباس، ۲ زن ۶۹ و ۷۰ساله در میناب و مرد ۸۸ ساله در بندرلنگه است که با این تعداد شمار جانباختگان هرمزگانی به یکهزار و ۷۲ نفر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۷۸ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند، بیان داشت: ثبت این میزان بیشترین تعداد رورانه در هفت ماه اخیر بوده است.
وی یادآورشد: هم اکنون شهرستان های بندرعباس، بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان، میناب، قشم، کیش و هرمز در وضعیت قرمز و جاسک، رودان و حاجی‌آباد در وضعیت نارنجی کرونای انگلیسی قرار دارند که با افزایش موارد ابتلا در این شهرستان‌ها، تغییر رنگ احتمالی و قرمز شدن دور از انتظار نیست.

کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه رنگ بندی این استان در طی سه روز تغییر یافته ، تاکید کرد: امروز هشت شهرستان قرمز، هفت شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفتند.

حمیدرضا رشیدی نژاد پیش بینی کرد: در یکی دو روز آینده شهرستان های زرد به نارنجی و قرمز تغییر رنگ می دهند به همین دلیل از مردم درخواست می کنیم تا در خانه بمانند و بیرون نروند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۵۹۷ نفر جان خود را از دست داده اند و قبل از تعطیلات نوروزی در طول هفته تنها پنج فوتی ناشی از کرونا داشتیم اما این آمار اکنون به ۶ نفر در روز رسیده است.

گناباد

بر اساس آخرین نتایج نرم افزار ماسک، شهرستان گناباد از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است و هم اکنون سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت در دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کرونا شد.

دکتر فرنوش شریفی مسوول بخش ایزوله بیماران تنفسی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در این شرایط اعلام کرد: تاکنون مورد مثبتی از کرونای انگلیسی در گناباد مشاهده نشده است اما این به معنای نبود فرد مبتلای این بیماری در منطقه نیست و باید هوشیاری عمومی نسبت به بیماری کرونا و به خصوص موج چهارم آن که بسیار خطرناکتر از همه گیری های قبلی است، افزایش یابد.

زنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی هفته گذشته شمار بیماران سرپایی و بستری کرونایی در استان به بیش از پنج برابر افزایش یافته است و در این مدت بیش از ۱۰۰ بیمار در بیماستان های استان بستری شده‌اند.

دکتر پرویز قزلباش افزود: در بخش سرپایی با توجه به ورود بخش غیردولتی، درمانگاه های ۱۶ ساعته استان نیز برای افزایش تست به مراتب افزایش یافته بطوری که همچنان با فشار کاری به فعالیت و خدمت رسانی مشغول هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: به تازگی برخی شهرهای استان نیز رنگ قرمز کرونایی بخود گرفته اند که باید آمادگی های لازم برای رویارویی با وضعیت را داشته باشند اما در برخی شهرها اقدامات با تاخیر انجام می شود و این در حالی است که ویروس با سرعت بیشتری در حال حرکت است و باید با توان بیشتری وارد عمل شد.

آذربایجان غربی

آذربایجان غربی در وضعیت قرمز قرار دارد و رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان اعلام کرده است که هفته گذشته میانگین مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته یک هزار و ۸۰۹ نفر بود که در هفته جاری ۲ هزار و ۹۳۱ نفر شده است؛ زمانی که مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته افزایش می یابد به تبع آن تعداد افراد بستری نیز افزایش می یابد.

جوادآقا زاده افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر افزایش یافته است و به تعداد ۸۷۰ نفر رسیده است که با ادامه روند فعلی تعداد بستری ها در هفته آینده به هزار و ۵۰۰ نفر می رسد یعنی این تعداد تصاعدی افزایش می یابد.

وی گفت: براساس بررسی های انجام شده از ۴ تا ۹ فروردین ۱۴۰۰، به طور متوسط ۴ فوتی با تست مثبت و ۶ فوتی با تست منفی در استان داشتیم به بیان دیگر به طور متوسط روزانه ۱۰ نفر با سندرم حاد تنفسی در استان فوت شدند؛ این تعداد در هفته جاری به ۱۳ نفر رسیده است و تعداد افراد فوت شده افزایش می یابد.

خمین

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات نیز گفت: ۲ هزار و ۸۴۸ آزمایش تشخیصی کرونا (پی سی آر) تاکنون در راستای بیماریابی و ارایه خدمات درمانی به افراد کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده است.

دکتر مهدی قلیچ‌خانی افزود: تاکنون ۹۰۲ بیمار کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی شدند که ۶۵۰ نفر آنان به‌صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده و ۲۹۷ نفر نیز بستری شدند.
وی اظهار داشت: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون یک‌هزار و ۸۰۸ آزمایش سریع تشخیص کرونا در محلات انجام شده و ۲۷۷ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شده است.
کاشان

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک مرد ۷۴ ساله بستری در یکی از مرکزهای درمانی این منطقه در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت.

مریم امیدی افزود: شمار بستری مبتلایان کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۱ نفر ثبت شد که ۲۲۹ بیمار در کاشان و ۳۲ بیمار در آران و بیدگل بستری تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۶۱ مورد جدید به ۱۷ هزار و ۲۱۸ نفر رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۴۴ نفر در کاشان با سن ۲۴ تا ۹۶ سال و هشت نفر از آران و بیدگل با سن ۳۷ تا ۷۰ سال تحت مراقبت و درمان هستند.

چهارمحال و بختیاری

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، خدمات‌دهی سرپایی بیماران مبتلا به کرونا به منظور کاهش بار مراجعان به مراکز درمانی را مهمترین راهبرد کنونی مدیریت شیوع بیماری دانست و گفت: در همین راستا ۱۲ مرکز بهداشتی به مراکز منتخب ۲۴ و ۱۶ ساعته کرونا در استان اضافه شده است.

سید راشد جزایری افزود: از این تعداد چهار مرکز در شهرکرد، سه مرکز در لردگان، ۲ مرکز در بروجن، ۲ مرکز در فارسان و یک مرکز در شهرستان کیار است که با احتساب مراکز قبلی، ۳۴ مرکز در سطح استان فعال شده است.

وی با اشاره به ظرفیت محدود مراکز درمانی و بستری استان، تصریح کرد: هدف اصلی راه‌اندازی مراکز منتخب سرپایی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی اولیه برای افراد علامت‌دار و مشکوک به کرونا و کاهش بار مراجعات بیمارستان‌ها بوده است تا افراد دارای علائم خفیف و متوسط با مراجعان به این مرکز خدمات اولیه را بدون نیاز مراجعه به بیمارستان‌ها دریافت کنند.

سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۸۷ مورد جدید شمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۹ هزار و ۱۸۷ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: هم‌اینک ۳۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند و شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان با افزودن یک نفر دیگر تا کنون به یکهزار و ۲۰۳ نفر رسیده است.

وی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در استان سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده است بطوری که ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می شود.

در ادامه مطالب کرونایی امروز می توانید گزارشی از مرکز ایلام با عنوان حال ایلام ناخوش از کرونای نفس گیر را در سایت خبرهای استانی بخوانید.

۲۰ فروردین‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین وضعیت کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۴۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.

وی گفت: تا کنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۲۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در زمان حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه شرایط بسیار خطرناک حال حاضر بیماری در کشور، کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی باید با یک آرایش کاملاً جنگی و با حداکثر توان در میدان نبرد با ویروس حاضر باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: هر یک از ما اعم از مردم و مسئولان باید خود را به منزله سربازان این نبرد سهمگین قلمداد کنیم. امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی کشور در اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای صحیح آن و البته همراهی مسئولانه شما مردم عزیز کشورمان در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد توقف روند افسار گسیخته شیوع بیماری در کشور باشیم.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید