۷۰ درصد بیماران کرونایی جدید مبارکه خانوادگی‌ هستند

اصغر هدایت روز جمعه در گفت و گو با ما با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزود: مردم ویروس جهش یافته را به هیچ وجه دست کم نگیرند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در مراسم عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی شرکت نکنند تا خود و اطرافیانشان درگیر این بیماری نشوند.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی شهرستان به صورت کامل قرمز و اضطراری است و ظرفیت بیمارستان محمد رسول الله (ص) مبارکه در حال تکمیل است.

به گفته فرماندار مبارکه آمار تست‌های مثبت کرونا این شهرستان در ۲ روز گذشته بیش از ۲ برابر و در ۲ هفته گذشته هشت برابر شده است.

وی اضافه کرد: رسانه‌های شهرستان باید کمک کنند تا این وصعیت را با اطلاع رسانی به مردم و با همراهی آنها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه ماسک زدن این شرایط را تغییر دهیم.

هدایت تاکید کرد: در شرایط کنونی تنها مشاغل گروه یک با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و هیچ کدام از صنوف این گروه‌ها مجاز به فعالیت نیستند و اتاق اصناف شهرستان با نظارت و بازرسی عوامل متخلف را شناسایی واعمال قانون می‌کند.

وی با بیان اینکه این موضوع از طریق سامانه‌های مخابراتی و پیامک، شهرداری‌ها و بلندگوهای مساجد به مردم اطلاع رسانی شده است خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه مراسم جشن یا عزاداری از امروز تا عادی شدن وضعیت، ممنوع است و آرامستان های شهرستان تعطیل خواهند بود.

فرماندار شهرستان مبارکه از نیروی انتظامی مبارکه خواست در طرح اجرای منع تردد شبانه را با جدیت هرچه تمام تر انجام و با متخلفان برخورد کند.

وی گفت : مسئولان آموزش و پرورش مبارکه با استفاده از ظرفیت برنامه شاد، وضعیت اضطراری حال حاضر شهرستان و توصیه های بهداشتی را به دانش آموزان منتقل تا آنها به عنوان سفیران سلامت در خانواده ها، به بهبود شرایط موجود کمک کنند.

فرماندار مبارکه با اشاره به ثبت نام داوطلبان عضویت در شورای روستاها گفت : داوطلبان با توجه به شرایط پیش آمده، در روزهای باقیمانده ثبت نام از اپلیکیشن طراحی شده برای تکمیل روند ثبت نام خود استفاده و از مراجعه حضوری پرهیز کنند.

هدایت تاکید کرد : مسئولان دستگاه‌های شهرستان تا برگشتن به وضعیت عادی در آماده باش کامل قرار دارند و علاوه بر اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی در ادارات خود، حساسیت و خطر این همه گیری را با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار برای مردم تشریح و به آنها انتقال دهند.

شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید