کد خبر: 337824
۰
۰
نسخه چاپی

طرح من قرآن را دوست دارم همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می شود

حجت الاسلام محمد نوروز پور با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه تعطیل ناپذیر هستند و بلکه ممکن است با شرایط‌های گوناگون رویکردشان تغییر کند، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا بقاع و امامزادگان هرگز تعطیل نشدند و در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعالیت داشتند. برای مثال هیأت امنا و خدام بقاع متبرکه با شیوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ علاوه بر صحن امامزادگان و بقاع متبرکه به ضدعفونی و گندزدایی از معابر سطح شهر پرداختند و توانستند یک میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه نیز هرگز در این ایام تعطیل نشد، عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا با حضور جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا بدون حضور جمعیت و از طریق شبکه‌های صدا و سیما و یا در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

برنامه‌های بقاع متبرکه برای ماه مبارک رمضان

وی به آغاز پیک چهارم کرونا اشاره کرد و گفت: حضور و عدم حضور جمعیت در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه هر استان و شهرستانی تابع تصمیمات ستاد ملی کرونای همان استان و شهرستان است؛ طی ابلاغیه‌ای که چند روز پیش حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به بقاع متبرکه سراسر کشور داشت مدیران بقاع متبرکه ملزم به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا شدند. البته بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در طول یکسال گذشته نشان دادند که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند و برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی خودشان را با هماهنگی کامل ستاد ملی کرونا برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام نوروز پور با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه، گفت: اگر شرایط کرونا در ماه مبارک رمضان بهتر شود بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرهای زرد و آبی مراسم‌های رمضانیه بقاع متبرکه با حضور جمعیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود اما در شهرهای قرمز و نارنجی که با محدودیت‌های تردد روبرو هستیم هماهنگی‌های خوبی با صدا و سیما و همچنین شبکه‌های اجتماعی مطرح استان‌ها و شهرستان‌ها صورت گرفته تا برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف پخش کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تلاوت روزانه یک جز قرآن کریم و تفسیر قرآن از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود، لازم به ذکر است از ائمه جماعات، امام جمعه‌ها و علمای بلا درخواست شده برای آشنایی مردم با معارف قرآن کریم و عترت به برگزاری مباحث تفسیر قرآن کریم اهتمام ویژه داشته باشند.

آغاز طرح من قرآن را دوست دارم

وی از برگزاری طرح «من قرآن را دوست دارم» خبر داد و اظهار داشت: طرح «من قرآن را دوست دارم» از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و با مشارکت اعتاب مقدسه جمهوری اسلامی و بقاع متبرکه همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. گفتنی است در این طرح قرآن آموزان می‌توانند از طریق فضای مجازی و سایت بقاع متبرکه با آغاز ماه مبارک رمضان اقدام به ثبت نام کنند و در کلاس‌های آموزشی که تیرماه برگزار می‌شود شرکت داشته باشند تا با اتمام این دوره آموزشی مدرک لازم به آنان اهدا شود. قرار است در مرحله اول این طرح یک میلیون نفر با روخوانی و روان خوانی قرآن کریم آشنا شوند.

حجت الاسلام نوروز پور به برنامه‌های شب‌های احیا اشاره و عنوان کرد: برای برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در بقاع متبرکه منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، قطعاً این تصمیمات بر اساس شرایط استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار خواهد بود و تا جایی که امکان داشته باشد مراسم شب‌های قدر با حضور جمعیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز بقاع همانند ایام محرم برگزار خواهد شد. و چنانچه شرایط به گونه‌ای بود که بقاع متبرکه نمی‌توانستند مراسم احیای شب‌های قدر را با حضور جمعیت برگزار کنند قطعاً برنامه‌های شبهای احیا از طریق شبکه‌های صدا و سیما و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود علاقمندان می‌توانند برای شرکت در طرح افطاریه بقاع متبرکه که به صورت بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمند توزیع می‌شود به سایت سازمان اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند و با انتخاب امامزاده مد نظر وجوه نقدی خود را به شماره کارت همان بقعه واریز نمایند تا در ثواب تهیه بسته‌های کمک معیشتی سهیم باشند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید