کد خبر: 338425
۰
۰
نسخه چاپی

قم استان پیشرو در تحقق دولت الکترونیک است

محمدرضا گروسی روز دوشنبه در تشریح دستاوردهای یک سال گذشته معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، با بیان اینکه ۱۹۵ خدمت دولتی در سال ۹۹ در قم الکترونیکی شده‌است،افزود: با توجه به مساله شیوع ویروس کرونا موضوع دولت الکترونیک و تامین زیرساخت‌های فنی آن در دستگاه‌های اجرایی استان اولویت اصلی این معاونت در سال ۹۹ بود.

وی گفت: قم در زمینه فناوری اطاعات و فرآیندهای دولت الکترونیک شاخص برتر ملی را بدست آورده‌است به نحوی که زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان فراهم شده‌است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: قم همچنین در حوزه استعلام برخط اطلاعات و حذف کپی کارت ملی و تصویر صفحه اول شناسنامه در دستگاه های اجرایی به هدف گذاری‌های خود به صورت کامل نائل شده‌است.

به گفته وی، در ۹ دستگاه اجرایی قم استعلام بین دستگاهی از طریق سامانه مورد نظر عملیاتی شده‌است که بستر بسیار ضروری برای شکل گیری دولت الکترونیک است.

وی یادآور شد: همچنین در طرح جی‌نف، مختصات دقیق طول و عرض جغرافیایی به طور دقیق بر روی نقشه نقطه‌گذاری شده و قم در این طرح به هدف گذاری های اولیه رسیده‌است.

گروسی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های شاخص قم در سال ۹۹ گفت: رتبه اول در شورای فرهنگی اقامه نماز، رتبه نخست در برگزاری انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان و رتبه اول در ارزیابی شاخص توسعه دولت الکترونیک از موفقیت های اخیر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بوده است.

وی یادآور شد: با شیوع کرونا ۳ هزار مورد بازدید از دستگاه‌های اجرایی انجام شده و روند تحقق دولت الکترونیک، تحول سازمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب این بازدیدها مورد تاکید قرار گرفته‌است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: تدوین الگوی یکپارچه خدمات و آموزشی برای افزایش بهره وری دستگاه‌های اجرایی و انتخاب پژوهشگران برتر طی سال گذشته اجرایی شده‌است.

گروسی اضافه کرد: کمیته فناوری اطلاعات و کمیته پشتیبانی و مدیریت منابع برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸ خردادماه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا راه اندازی شده‌است.

به گفته وی، راه اندازی میز خدمت الکترونیک، ایجاد پنجره واحد خدمات استانی از طریق پرتال استانی و راه اندازی میز خدمت الکترونیکی وزارت کشور در استانداری قم از دستاوردهای مهم معاونت توسعه مدیریت و منابع قم در سال گذشته بوده‌است.

گروسی گفت: ۷۳ دفترپیشخوان خدمات دولت در قم فعال است که ۲۱۰ خدمت در قالب این دفاتر به مردم ارائه می شود و در سال جاری ۷ دفتر پیشخوان جدید راه اندازی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: واسپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان برای کوتاه تر شدن زمان خدمت رسانی یکی از اولویت های مهم این معاونت در سال جاری خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مجوز تردد موقت با شیوع کرونا در این استان مورد بررسی قرار گرفته که افزون بر ۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده‌است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید