کد خبر: 338454
۰
۰
نسخه چاپی

مثبت شدن ۵۳ درصد از تست های کرونا در قم

به گزارش قم پرس احسان شریفی پور پیش از ظهر دوشنبه در ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت استان قم را نامطلوب دانست و گفت: همشهریان مراقبت بیشتری از خود داشته و استفاده از ماسک و فاصله گذاری را جدی بگیرند.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳ درصد تست‌های کرونا در قم مثبت می‌شوند، افزود: حداقل تا یک ماه آینده درگیر موج چهارم کرونا هستیم و باید برنامه ریزی ها و مراقبت‌ها مد نظر باشد.

وی سرعت افزایش نمودار کرونا در قم را بسیار سریع دانست و افزود: شاهد افزایش تعداد بیماران بدحال هستیم.

مثبت شدن ۵۳ درصد از تست های کرونا در قم

محمود پرهام نیز در این جلسه با بیان اینکه به منظور خدمات رسانی به بیماران و مدیریت تخت‌های بیمارستانی، طرح بستری موقت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های قم راه اندازی شده است، گفت: روزانه حدود ۷۰ تا ۸۰ بیمار به بیمارستان‌های قم مراجعه کرده و طی چند ساعت بستری موقت شده و داروی مورد نیاز را دریافت و سپس به منزل می‌روند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع)، فرقانی و علی ابن ابیطالب (ع) شامل این طرح شده‌اند و بیمارستان‌های امام رضا (ع) و کامکار نیز طی روزهای آینده اقدام به اجرای طرح می‌کنند، افزود: با اجرای طرح بستری موقت، همشهریانی که مبتلا به بیماری کرونا شده و نیاز به دریافت داروهای مورد نیاز را دارند، به بیمارستان مراجعه و طی چند ساعت دارو را دریافت و سپس به منزل می‌روند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید