کد خبر: 338545
۰
۰
نسخه چاپی

عقب ماندگی ۱۵ ساله استان قم در تاسیس مراکز بهزیستی نوین

به گزارش قم پرس مهدی پهلوانی ستوده بعد از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ مرکز خدمات مثبت زندگی در ۲۴ محله استان قم مستقر و زیر نظر اداره کل بهزیستی استان آغاز به کار کرده‌اند، گفت: ۸ هزار پرونده مستمری بگیران سازمان بهزیستی نیز به این مراکز واگذار شده و در این مراکز بیش از ۶ هزار مرتبط با این پرونده‌ها با مسئولان بهزیستی استان برگزار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌های توانمندسازی در زمینه‌های مختلف نیز برای آنها پیش‌بینی و تعریف شده است، افزود: راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در سال ۹۹ بود که با برنامه‌های پیش بینی شده یک ساله سعی در ریشه‌کن کردن اعتیاد افراد داشته است.

وی راه اندازی سامانه‌های مختلف از جمله سامانه دیده‌بان و مشاوره اعتیاد را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جهش تولید دانست و ادامه داد: در ایام شیوع کرونا پذیرای ۶ هزار نفر از مددجویان به صورت مستقیم در قرنطینه‌های پیش بینی شده بودیم و متأسفانه ۵ نفر از افراد تحت پوشش را به علت ابتلاء به کرونا از دست دادیم.

مهدی پهلوانی با بیان اینکه واکسیناسیون ۲۱۷ سالمند و ۷۰ پرسنل مراکز نگهداری سالمندان از دیگر اقدامات در راستای کاهش مبتلایان سالمندان در استان داشتیم، گفت: پرداخت شهریه دانشجویی به ۲۷۶ معلول و مددجو و الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز فرزند خواندگی در سال گذشته که با اعطای ۱۵ فرزند خوانده به خانواده‌ها انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ خانواده در استان قم نیز تقاضای فرزند خواندگی از بهزیستی قم را دارند، افزود: در سال ۱۳۹۹، ۴۵ فرزند نیز باز پیوند شده‌اند و به خانواده‌های زیستی و یا بستگان درجه یک واگذار شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از خانواده‌های تحت پوشش این سازمان یکی دیگر از اقدامات ما خواهد بود، ادامه داد: در سال گذشته با کمک خیرین به خانه دار شدن ۴۰ مددجو کمک کرده‌ایم و ۴۱۷ کودک کار را ساماندهی کرده‌ایم.

پهلوانی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۱ نفر در سال ۹۹ از خدمات اورژانس اجتماعی یا ۱۲۳ استفاده کرده‌اند، گفت: ۲۵ هزار و ۷۰۱ مشاوره تلفنی رایگان از طریق تماس با شماره ۱۴۸۰ به افراد مختلف داده شده است که در ایام شروع کرونا و بحران‌هایی که برای برخی افراد معلول به وجود آورده بود از ۸ صبح تا ۸ شب به آنها مشاوره می‌داد که برخی از این مشاوره‌ها تا ۶۰ دقیقه نیز طول می‌کشید و ماحصل آن تزریق آرامش به آنها و خانواده‌هایشان بود.

مدیرکل بهزیستی استان قم برگزاری پازل‌های مختلف و پویش‌های متفاوت همدلی را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد و افزود: بزرگترین پازل جهان را در سال گذشته انجام دادیم که در آن مایحتاج دانش‌آموزان نیازمند را تحت پوشش قرار داد و استان قم نیز هزار دانش‌آموز را در این طرح علاوه بر تهیه تبلت کمک و همیاری کرده است.

مهدی پهلوانی با بیان اینکه پویش ضیافت همدلی در روزهای ماه مبارک رمضان نیز به توزیع بسته‌ها و ارزاق مورد نیاز افراد تحت پوشش و مددجویان که با کمک مردم، خیرین، علما، مراجع و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تهیه شده است می‌پردازد، گفت: در سال گذشته دو برابر سال ۹۸ از مشارکت‌های افراد در اداره کل بهزیستی استان استفاده شده و به دست نیازمندان رسیده است.

وی افتتاح دبیرخانه اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که با کمک مسئولین و تأمین اعتبار امیدواریم به زودی انجام پذیرد را گامی دیگر در حمایت از افراد تحت پوشش یاد کرد و ادامه داد: با توجه به عقب‌ماندگی ۱۵ ساله استان قم در تأسیس مراکز بهزیستی نوین، با مشارکت خیرین در حال اخذ مجوز برای تأسیس مراکز بهزیستی به روز و مدرن در استان قم هستیم.

مدیر کل بهزیستی استان قم شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸ مشارکت‌های بهزیستی استان را برای دریافت هدیه نقدی و شماره تلفن ۰۹۱۰۹۰۷۳۲۰۵ را برای دریافت هدایای غیر نقدی اعلام کرد و افزود: آماده دریافت وجوه و کمک‌های نقدی و غیر نقدی افراد و شهروندان برای حمایت از مددجویان و معلولان از طریق مختلف هستیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید