کد خبر: 338899
۰
۰
نسخه چاپی

سامانه غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله در قم راه‌اندازی شد

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی بهزیستی قم، محمد علیمرادی ضمن اعلام این خبر افزود: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام برای مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سال‌ها قبل در مهدهای کودک استان اجرا می‌شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک، سازمان بهزیستی کشور با راه‌اندازی سامانه‌ای خاص این طرح را به‌صورت مجازی اجرا نموده است.

وی خاطرنشان کرد: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به‌موقع می‌شود.

علیمرادی تاکید کرد: این اختلال در صورت بی‌توجهی، عدم تشخیص به‌موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگ‌سالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوءمصرف مواد مخدر می‌شود.

وی افزود: برای رفاه حال والدین و ممانعت از تردد در شرایط کرونایی سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان به نشانی http://moshavereh.behzisti.gov.ir نموده است که خانواده‌های دارای کودک ۵ و ۶ ساله می‌توانند با مراجعه به نشانی فوق نسبت به ثبت‌نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند.

به گفته وی، پس از تکمیل پرسش‌نامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روان‌پزشک معرفی شوند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید