کد خبر: 339656
۰
۰
نسخه چاپی

وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در استان قم

به گزارش قم پرس محمدرضا قدیر پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه میانگین استفاده مردم استان قم از ماسک، هنوز ۶۹ درصد است و این عدد باید به میزان بالاتری برسد، گفت: رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در دورهمی ها در بین همشهریان هنوز به مرحله قابل قبولی نرسیده و متأسفانه برخی‌ها این مسئله را رعایت نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا نیز در استان مطلوب نیست، افزود: تغییر رنگ استان قم از رنگ قرمز به رنگ نارنجی، بر اساس سیاست ستاد ملی کرونا است که اعمال شده و استان هیچ نقشی در تعیین این رنگ بندی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر ستاد استانی مقابله با کرونا در قم و دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت استان قم تغییری نکرده است، ادامه داد: تغییر رنگ استان قم از قرمز به نارنجی، بیشتر برای گشایش در کسب و کارها و مشاغل بوده است.

قدیر در پایان با اشاره به تحویل بیش از ۱۰ هزار دوز از واکسن کرونا به استان قم، گفت: در هفته جاری واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سالم به پایان خواهد رسید و از شنبه واکسیناسیون افراد دارای سن ۷۵ تا ۸۰ سال آغاز می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید