مردم خوزستان از سفر به کیش پرهیز کنند

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از استاندار خوزستان درخواست کردیم مطابق قوانین بین‌المللی مسافرانی که از شهرهای قرمز وارد این استان می شوند، ۲ هفته قرنطینه شوند یا در خصوص مسافرت به جزیره کیش تجدید نظر و محدودیت های لازم اعمال شود.

وی افزود: موضوع تردد به جزیره کیش در ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح و در این خصوص تصمیم لازم اتخاذ می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه منطقه عسلویه به شدت درگیر این بیماری شده است گفت: کارگران زیادی از خوزستان به صورت موقت به عسلویه سفر می‌ کنند و پس از ۱۴ روز کار به خوزستان برمی‌گردند لذا انتظار داریم شرایط انجام تست کرونا برای این افراد قبل از برگشت به خوزستان فراهم‌ شده و یا برای آنها محدودیت تردد ایجاد شود.

ایجاد محدودیت تردد برای افرادی که به عسلویه سفر می کنند

وی افزود: لازم است که یکسری محدودیت تردد برای افرادی که به عسلویه سفر می کنند، ایجاد و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود. همچنین انتظار داریم که این افراد با کوچکترین علامت به مراکز منتخب مراجعه کرده یا در صورت علامت‌ دار بودن وارد خوزستان نشوند تا دیگران را درگیر بیماری نکنند.

یک هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری هستند

ابول نژادیان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند همچنین به طور متوسط روزانه ۱۰۰ بیمار قطعی کرونایی در خوزستان بستری می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند کاهشی بیماری در استان کند است افزود: رعایت ۶۰ درصدی پروتکل های بهداشتی و بازگشایی ها در این زمینه اثرگذار بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه قرار بود اواسط خردادماه محموله واکسن سینوفارم چین وارد کشور شود که هنوز این امر محقق نشده است گفت: اکنون تنها ۱۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک برای تزریق دوز دوم وارد کشور شده و به محض اینکه سهمیه خوزستان مشخص شود، برای تزریق دوز دوم گروه های هدف فراخوان می‌ شوند.

افرادی که یک ماه از تزریق دوز اول واکسن شان گذشته، نگران نباشند

وی افزود: افرادی که واکسن سینوفارم تزریق کرده اند و یک ماه از تزریق دوز اول آنها گذشته است، نگران نباشند زیرا مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

ابول نژادیان گفت: به محض ورود محموله جدید واکسن سینوفارم به کشور، برای تزریق دوز دوم افراد و گروه سنی ۶۰ سال به بالا فراخوان می دهیم.

تاکنون ۱۶۸ هزار خوزستانی تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید