کد خبر: 342939
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

دستورالعمل جدید آمریکا برای تسهیل تحریم‌های کرونایی ایران

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، ایالات متحده دستورالعمل جدیدی برای تسهیل معاملات کالاهایی مانند ماسک، دستگاه هواساز و واکسن جهت مبارزه با کرونا برای کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا و سوریه که زیر تحریم سنگین آمریکا قرار دارند صادر کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزهایی کلی در ارتباط با این سه کشور صادر کرده است که اجازه می‌دهد تراکنش‌های بیشتری در ارتباط با موارد مقابله با کرونا انجام شود. اما این دستورالعمل‌ها در واقع هیچ تحریمی را تعلیق نکرده است.

این دستورالعمل به دنبال آن صادر شد که بایدن دستور داد برنامه‌های تحریمی آمریکا مورد بررسی قرار بگیرند تا مشخص شود آیا این تحریم‌ها تلاش‌های مقابله با پاندمی کرونا را تحت تأثیر قرار داده‌اند یا خیر.

یکی از مقامات خزانه‌داری آمریکا در گفتگو با رویترز اعلام کرد: حتی با وجود اینکه ما در برنامه‌های تحریمی خود مجوزهایی کلی برای اقدامات انسان‌دوستانه ارائه کرده بودیم باز هم خلاهایی به وجود آمده بود که باعث ایجاد موانعی از نوع تأخیر زمانی و افزایش هزینه شده بود.

او گفت: حالا این اقدام این موانع را تسهیل می‌کند.

دفتر خزانه‌داری آمریکا برای کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) سال گذشته طرحی کلی برای تعلیق تحریم‌ها در ارتباط با امور انسان‌دوستانه ارائه کرده بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس