کد خبر: 343578
۰
۰
نسخه چاپی

طرح ملی حفظ برای اولین بار در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و عضو مردمی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: کرونا باعث تعطیلی و یا کم شدن فعالیت‌های قرآنی خیلی از مجموعه‌ها شد اما ما تمام تلاش خود را برای ادامه یافتن فعالیت‌های مراکز شبانه روزی حفظ قرآن و مؤسسه بیت الاحزان گذاشتیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این مؤسسه تاکنون گفت: در حال حاضر ثبت نام‌های طرح قرآنی رحله و ثبت نام مراکز حفظ شبانه روزی یک‌ساله انجام شده است.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به آغاز طرح حفظ قرآن در حرم رضوی ادامه داد: برای اولین بار طرح تحفیظ رضوی (حفظ یک‌ساله قرآن) در حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شده و در حال حاضر ثبت نامش به پایان رسیده و افراد در حال گزینش هستند.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به اینکه افراد در حال مصاحبه‌ها و آزمون‌های ورودی هستند، گفت: ما دوازده مرکز شبانه روزی حفظ قرآن در سطح کشور داریم که سیزدهمین آن مرکز شبانه روزی در حرم امام رضا (ع) با همکاری مرکز قرآنی آستان قدس رضوی دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: کلاس‌ها و برنامه‌ها داخل حرم مطهر برگزار می‌شود اما خوابگاه آنان در خارج از حرم خواهد بود. این امر حرکت جدیدی به جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور و رسیدن به میزان مطلوب حافظان قرآن است.

مدیر عامل مؤسسه بیت الاحزان در خصوص تعداد ثبت نامی ها و افراد شرکت کننده، افزود: تاکنون ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۲۵۰ نفر در دوره آزمایشی قرار خواهند گرفت. این افراد با شرکت در دوره آزمایشی دو ماهه در تابستان برای دوره اصلی ده ماهه که از شهریور ماه آغاز می‌شود، سنجیده خواهند شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید