کد خبر: 351005
۰
۰
نسخه چاپی

مرحوم فرج نژاد دشمن را در خانه عنکبوتی خودش تار و مار می‌کرد

به گزارش قم پرس مراسم پاسداشت طلبه مجاهد و خستگی‌ناپذیر عرصه جنگ نرم، استاد حوزه و دانشگاه دکتر محمدحسین فرج نژاد با حضور جمعی از فعالان جبهه فرهنگی و اجتماعی شامگاه امروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سید احمد عبودتیان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ۳۲ سال است که بعد از جنگ تحمیلی وارد جنگ نرم شده‌ایم. امروز مجاهدان بسیاری در جنگ نرم به‌صورت خاموش و بی‌وقفه به مجاهدت مشغول هستند و در اوج گمنامی کارهایی انجام می‌دهند که حتی از نظر نزدیکان ایشان نیز مخفی است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا (عج) با بیان اینکه در عصر جهاد، انسان‌هایی طراز خود را می‌طلبد، گفت: امروز اسطوره‌ای مانند حاج‌قاسم زبانزد عالم شده و به عنوان الگوی تمام ناشدنی این عصر شناخته می‌شود؛ در عرصه جنگ نرم نیازمند الگوهایی از این جنس مجاهدان هستیم که تنها در عرصه‌های سیاسی و جنگ سخت مبارزه نمی‌کنند بلکه در جنگ نرم نیز ایفای نقش دارند.

وی یکی از مهمترین فلسفه‌های عصر جهاد را معرفی افرادی چون محمدحسین فرج نژاد بیان و عنوان کرد: امروز نسل جوان نیازمند شناخت چنین افرادی هستند چراکه امثال محمدحسین در خانه شیطان و خانه عنکبوتی اسرائیل به مقابله با دشمن می‌پردازد؛ ایشان انسان منفعلی نبود و در جنگ نرم دشمن را در خانه خودش تارومار می‌کرد.

عبودتیان لازمه شناخت محمدحسین را شناخت انسان طراز انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: اگر کسی طراز انقلاب اسلامی باشد امتی می‌تواند از اثر ایشان بهره ببرد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا (عج) با تاکید بر اینکه محمدحسین فرج نژاد حکمت بود، بیان داشت: حکمت محصول دو مسئله است اولاً اهل جهاد بود و هر کاری انجام می‌داد در مقابله با دشمن بود و هرگز کار لغو انجام نمی‌داد و دیگر اینکه هر کاری غیر از مخاصمه با دشمن را لغو می‌دانست. هنر آن مرحوم این بود که خانوادگی مبارزه می‌کرد همسر ایشان نیز در عرصه هنر و طراحی همراه همسرش بود.

در ادامه حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه اظهار داشت: یکی از کارهایی که معمولاً محققین انجام می‌دهند این است که معمولاً در یک رشته خاصی به حل یک مسئله می‌پردازند، این کار دشواری است اما دشوارتر از آن این است که یک نفر بیاید و حیثیت یک موضوع را بررسی کند و این کار به‌مراتب بسیار دشوارتر است مرتبه نخست است و کار پژوهشی دیگر این است که محقق موضوعی را از ساحت‌های مختلف چون مبنا شناختی، مبانی شناختی و کارکرد شناختی مورد بررسی قرار دهد. این سه ساحت به‌مراتب از مرحله دوم سخت‌تر است اما حاصل آن بسیار جامع و کامل خواهد بود.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: مرحوم فرج نژاد شخصیتی بود که هیچ‌گاه مانند یک فیلسوف محض به مسئله‌های فلسفی مستقلاً نمی‌پرداخت بلکه موضوع را می‌گرفت و در ساحت‌های مختلف به آن می‌پرداخت تا ابعاد آن را بشناسد.

وی افزود: انسان زمانی‌که می‌خواهد واقعیتی را ببیند باید از پنجره و ساحت‌های مختلف به آن بنگرد، ایشان این توانایی را داشت از این رو او می‌توانست با کودکان با زبان آنان و با اهل علم و فکر با زبان فنی خودشان سخن بگوید و این کار هرکسی نیست.

حجت الاسلام خسروپناه بیان داشت: مرحوم فرج نژاد وقتی به مقوله سینما می‌پردازد با مبنا شناسی، مبانی شناسی و کارکردشناختی سینما را بررسی می‌کند.

در بخش بعدی، حجت الاسلام احمد رهدار گفت: بسیاری از دوستداران انقلاب زحمت می کشند و پرچمی به نفع انقلاب برافراشته می‌کنند. کسانی که در عرصه علم تلاش دارند خوب می‌دانند که در حوزه صهیونیسم، شناساندن و جریان سازی لازم است و کار در این حوزه بسیار دشوار است زیرا جریان صهیونیسم به دنبال اقداماتی که انجام می‌دهد افرادی را که آنان را افشا می‌کنند از سر راه برمی‌دارند و یا حذف می‌کنند یا حتی این افراد با کمال تأسف مورد بی مهری برخی نهادهای رسمی کشور قرار می‌گیرند و از پذیرش این افراد به عنوان کنشگر اجتناب می‌کنند.

وی با بیان اینکه صهیونیسم مهم‌ترین مسئله اسلام به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: محمدحسین در این زمینه مطالعه و تحقیق بسیاری انجام داد، کتاب نوشت و زحمات بسیاری کشید تا این مسئله را در عرصه رسانه بیاورد و مطرح کند. ایشان در سطح نظریه‌پردازی، تربیت افراد و غیره ورود کرد. اثرات آن مرحوم میراث اخلاص اوست.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید