کد خبر: 353400
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

دانش آموزان با صندلی های مدرسه پهپاد ساختند

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل؛ دانش آموزان مدرسه‌ای در کامبوج با کمک موسسه پلی تکنیک این کشور ۲۰ هزار دلار برای تبدیل صندلی مدرسه به پهپاد هزینه کردند. این صندلی به هشت پیشران که به آن کمک می‌کند تا چهار متر اوج بگیرد مجهز شده است. این گروه امیدوار است بتواند طراحی اولیه را بهبود ببخشد تا قابلیت تحمل وزن پهپاد را افزایش دهد و آن را در ارتفاعات بالاتر به پرواز در بیاورد. آن‌ها اعتقاد دارند که این پهپاد توانایی کمک به آتش نشانان برای دسترسی به طبقات بالاتر ساختمان‌ها را نیز دارد.

کمک به کاهش مشکلات جامعه، هدف ساخت پهپاد

ایده اولیه ساخت این پهپاد، در نتیجه ترافیک شدید شهری به ذهن این دانش آموزان رسید. کمی بعد آن‌ها نمونه اولیه طرح پهپاد را ساختند و اکنون امیدوار هستند که بتوانند از محصول خودشان برای حمل و نقل شهری و کمک به آتش نشانان استفاده کنند.

پهپاد

لون ونسیث ۲۱ ساله که خلبانی این پهپاد را به عهده دارد، درباره این اختراع می‌گوید: " وقتی پهپاد را بدون سرنشین به حرکت در آوردیم، لرزش بسیار زیادی داشت، اما وقتی خودمان روی صندلی نشستیم، پهپاد پایدارتر و لرزشش کمتر شد. هدف ما از ساخت این پهپاد این بود که بتوانیم با تولید تاکسی‌های پرنده و پهپاد‌های جدید مشکلات جامعه را کمتر کرده و به آتش نشانان کمک کنیم. "

سارین سرایواتا از دیگر اعضای این گروه گفت: "ساخت این یک نمونه از این پهپاد هزینه بالایی دارد، اما اگر آن را به به صورت تجاری و در تعداد بالا تولید کنیم، هزینه ساخت کاهش پیدا می‌کند. "

البته تنها دانش آموزان کامبوجی نیستند که تولید پهپاد را شروع کرده اند. دانشمندان شرکتی ژاپنی به نام SkyDrive که سابقا مهندسان تویوتا بودند، سال گذشته وسیله‌ای مشابه با این پهپاد را آزمایش کردند.

پهپاد با صندلی

گفتنی است که نمونه اولیه این پهپاد که توسط دانش آموزان کامبوجی ساخته شده می‌تواند یک فرد ۶۰ کیلویی را تحمل و مسافتی یک کیلومتری را در کمتر از ۱۰ دقیقه بپیماید.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس