کد خبر: 353401
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

فیسبوک وادار به انتشار اطلاعات قتل عام مسلمانان در میانمار شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از forbes؛ روز چهارشنبه یک قاضی آمریکایی به فیسبوک دستور داد سوابق حساب‌های مرتبط با خشونت علیه جامعه مسلمانان میانمار را منتشر کند، حرکتی که به احتمال زیاد کاربران زیادی از جمله مسلمانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گزارش وال استریت ژورنال، یک قاضی دادگاه در واشنگتن از فیسبوک به دلیل خودداری از افشای این خشونت‌ها در دادگاه‌های بین المللی، انتقاد کرد.

براساس گزارش‌ها فیسبوک به منظور نقض نشدن قانون آمریکا در این زمینه، از افشای اطلاعات خشونت‌ آمیز نسل کشی مسلمانان میانماری خودداری کرده اما قاضی پرونده به دلیل شامل نبودن این اطلاعات در قانون مربوطه آمریکا، دفاع فیسبوک را قبول نکرد. ضیا فاروقی، قاضی دادگاه حکمیت آمریکا، گفت: "اجازه به فیسبوک برای ادامه دادن به عدم انتشار این اخبار، فشاری که بر روی مسلمانان وارد شده است را تشدید می‌کند". او درباره کیفر شبکه اجتماعی ذکر شده گفت: فیسبوک باید اطلاعات مربوط به نسل کشی مسلمانان میانماری را در پلتفرم خود منتشر کند." شایان ذکر است، فیسبوک می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند.

سخنگوی فیسبوک به فوربس گفت که این برنامه در حال بازبینی حکم دادگاه است. گفته شده، فیسبوک افشاگری‌های داوطلبانه و قانونی در مورد مکانیسم تحقیق مستقل سازمان ملل برای میانمار را انجام داده است.

دادگاه علیه فیسبوک

فاروکی با نفی استدلال فیسبوک مبنی بر اینکه نمی‌تواند سوابق را به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی منتشر کند، گفت: "فیسبوک به دلیل استفاده از حقوق خصوصی افراد، جرایم زیادی دارد". سایت‌های خبری دارای بخش‌های کاملی هستند که قرار است رسوایی‌های این شبکه اجتماعی را به زودی منتشر کنند.

تعداد کشته های روهینگیا چه قدر بود؟

براساس گزارش‌‌ها، تعداد کل افراد میانماری که به دلیل قتل عام و تجاوز جنسی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند 730 هزار نفر بود، به همین علت پس از نسل کشی مسلمانان میانماری به دست ناسیونالیست‌ها و نظامیان، در سال ۲۰۱۸ دفتر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ژنرال‌های نظامی کشور میانمار باید به جرم نسل کشی محاکمه شوند.

شایان ذکر است، دولت مردان کشور گامبیا در حال پیگیری مجموعه پرونده‌‌های مربوط به خشونت علیه مردم روهینگیا هستند که هم اکنون در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) در حال پیگیری است. براساس گزارش‌ها سال ۲۰۱۸، بازرسان حقوق بشر سازمان ملل متحد دریافتند که فیسبوک در نسل کشی روهینگیا نقش تعیین کننده‌ای را ایفا کرده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس