رعایت پروتکلهای بهداشتی در اداره‌های خراسان رضوی ۸۷ درصد است

علی اصغر حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، سازمان ها و ادارات بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مناطق زیرپوشش این دانشگاه بیش از ۶۲ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نارنجی بودن وضعیت مشهد و برخی شهرستان‌های خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا گفت: در این شرایط فعالیت تمامی اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است اما فعالیت برخی مشاغل در فضای بسته ممنوع می‌باشد.

وی افزود: در این شرایط فعالیت مشاغلی مانند رستورانها، اغذیه فروشی‌ها، آب میوه و بستنی‌ فروشی‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای باز بلامانع است.
حسنی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۸۰۰ هزار فقره بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، فروشگاهها و کارگاههای مواد غذایی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شده که در پی آن ۲۷ هزار و ۶۸۰ واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی و هفت هزار و ۳۹۵ واحد نیز تعطیل و پلمب شده‌اند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۰۸ هزار و ۸۸۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و با فوت ۲۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید