۷۴۳ هزار دُز واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق‌ شد

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز شنبه در نشست ستاد مدیرت کرونا استان بوشهر افزود: براین اساس تاکنون ۶۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این استان واکسن دریافت کرده‌اند که ۴۸۳ هزار نفر از این شمار یک دُز و ۲۶۰ هزار نفر نیز هر ۲ نوبت آن را گرفته اند.

وی اضافه کرد: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان میزان شیوع کرونا در استان بوشهر روند نزولی دارد اما این به معنی پایان پاندمی این ویروس نیست.

خواجه‌ئیان افزود: این ویروس به دلیل جهش‌هایی که دارد احتمال افزایش دوباره آن وجود دارد بنابراین رعایت پروتکل‌ها تا زمانی که دغدغه ویروس کرونا از تمام دنیا برداشته شود، ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مراکز واکسیناسیون و تیم‌ها در استان بوشهر با حمایت‌های صورت گرفته افزایش پیداکرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: کار مدافعان سلامت در همه‌گیری کرونا تکرار جلوه‌های ایثار و فداکاری است.

حسن ابراهیمی افزود: میدان‌داری کرونا به عنوان موجودی میکروسکوپی جهانیان را به هماورد طلبید و علوم بشری را به چالش کشاند.

وی اضافه کرد: در مبارزه نفس‌گیر کرونا که براحتی عزیزانمان را به کام مرگ می‌کشاند، کادر بهداشتی، پرستاری، پزشکی و تمامی پرسنل حوزه سلامت از جان، وقت خود و خانواده‌شان همانند سال‌های هشت سال دفاع مقدس گذشتند.

ابراهیمی تصریح کرد: مدافعان سلامت در این برهه از تاریخ بیش از گذشته با تلاش‌های صادقانه خود به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود: شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، ارزش وجودی فرشتگان نجات را بیش از گذشته عیان کرد و امروز تمام اقشار از مسئولان تا مردم قدردان ایثار و تلاش مدافعان سلامت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر ادامه داد: کادر بهداشت و سلامت در مقابل تمام کمبودها و کاستی‌ها صبر پیشه کردند و بر اساس وظیفه انسانی خود تنها به نجات جان مردم فکر می‌کردند و با وجود مواجه‌شدن با ناملایمات، عرصه خدمت را به جولانگاه تسویه حساب تبدیل نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از ۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان می‌گذرد و مدافعان سلامت در این مدت برای دفاع از سلامتی مردم ایستادند.

دکتر سعید کشمیری ضمن تجلیل از رشادت‌های شهدا بویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع سلامت بیان کرد: کارهای صورت گرفته در حوزه سلامت استان بوشهر برای مبارزه با ویروس کرونا در سه رده پیشگیری، درمان و ایمن‌سازی می‌توان تقسیم کرد که همکاران بهداشتی حوزه سلامت استان بوشهر در هر سه زمینه حضور و فعالیت چشم‌گیری داشته‌اند.

وی اضافه کرد: همکاران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شیوع کرونا گمنام بوده‌اند ولی نقش اساسی و بی‌بدیل ایفا کردند و در زمان حاضر که در مرحله ایمن‌سازی هستیم این عزیزان مثل گذشته در حال واکسیناسیون مردم هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین بحران‌هایی است که مردم را درگیر و تمام جنبه‌های زندگی را دخیل کرده است.

در این نشست از مدافعان سلامت (عوامل اجرایی در امر واکسیناسیون) شهرستان بوشهر تقدیر شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید