۳۰۰ پرستار در شهرکرد به کرونا مبتلا شدند/ کمبود نیروی انسانی

به گزارش قم پرس احمد رئیسی ظهر شنبه در حاشیه دیدار خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با کادر درمان مرکز «هاجر» شهرکرد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا به دلیل ناشناخته بودن این ویروس نگرانی‌های زیادی در خصوص کنترل بیماری و راه پیشگیری و درمان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رفت این ویروس با شروع فصل گرما طی سه ماه کنترل شود، عنوان کرد: برخلاف انتظارات پیک کرونا با موج‌های متعددی در کشور ادامه پیدا کرد.

رئیس مرکز درمانی و آموزشی «هاجر» شهرکرد پیک پنجم را سخت‌ترین موج کرونا دانست و ادامه داد: کادر درمان همانند مدافعان وطن لباس رزم پوشیدند و حافظ و مدافع جان مردم شدند.

کاهش مرگ و میر کرونا در شهرکرد

رئیسی تصریح کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا بیش از ۳۰۰ پرستار مرکز درمانی و آموزشی «هاجر» شهرکرد به این ویروس مبتلا شدند و دو نفر از کادر درمان استان در راه انجام مأموریت و مقابله با کرونا به شهادت رسیدند.

رئیس مرکز درمانی و آموزشی «هاجر» شهرکرد با بیان اینکه این مرکز بیشترین بستری در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: با وجود آمار بالای بستری با تلاش کادر درمان آمار مرگ و میر کرونا پایین بوده است.

رئیسی ادامه داد: کادر درمان مجرب، متعهد و توانمند و تجهیزات مناسب علت اصلی کاهش مرگ و میر کرونایی در این بیمارستان است.

استقرار سه دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان «هاجر شهرکرد»

وی به کمبود اکسیژن در ابتدای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: سه دستگاه اکسیژن‌ساز در مرکز درمانی و آموزشی «هاجر» شهرکرد مستقر شد که این مهم کمبود اکسیژن در این مرکز را رفع کرد.

رئیس مرکز درمانی و آموزشی «هاجر» شهرکرد با اشاره به کمبود نیروی انسانی، اظهار کرد: کلینیک تنفسی به صورت ابتکاری برای نخستین بار در کشور در این مرکز افتتاح شد.

رئیسی به تشکیل تیم تنفس در مرکز درمانی و آموزشی «هاجر» شهرکرد اشاره کرد و افزود: تیم تنفس در این مرکز روند اکسیژن درمانی و مراقبت‌های اکسیژنی بیماران را انجام می‌دهند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید