۲۷۹ هزار و ۳۵۶ دُز واکسن کرونا در منطقه کاشان تزریق شد

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از مجموع واکسن‌ها ۱۹۲ هزار و ۶۴ دز مربوط به نوبت نخست و ۸۷ هزار و ۲۹۲ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۴۸ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل واکسن دریافت کرده اند و در ۲۲ درصد جمعیت یاد شده هر دو نوبت واکسن تزریق انجام شده است.

دلاوری استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا را خوب توصیف کرد و گفت: برای آنکه گرفتار موج‌های بعدی این ویروس نشویم نیازمند پوشش واکسیناسیون خیلی بهتر از وضعیت کنونی هستیم که با تلاش مستمر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و همراهی شهروندان به پوشش مطلوب دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: چهار مرد مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه فوت کردند که از این تعداد سه نفر ۵۷ ، ۶۲ و ۸۲ ساله در مرکزهای درمانی کاشان و یک نفر ۲۳ ساله (دارای نارسایی قلبی) در آران و بیدگل جان باختند.

به گفته وی، شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۹۶ مورد جدید به ۴۸ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اکنون ۴۳۳ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۳۳۷ بیمار در کاشان و بقیه در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۱۲۵ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

وی با اشاره به بستری موقت ۹ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی منطقه کاشان تصریح کرد: از این تعداد، هشت بیمار در کاشان و یک نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۶۴ نفر اعلام و اضافه کرد: ۵۶ نفر از بیماران در کاشان و هشت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۳۰ بیمار با سن یک تا ۷۹ سال در مرکزهای درمانی کاشان و چهار نفر با سن ۳۵ تا ۶۲ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۱۰ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی این دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته گفت: پنج هزار و ۷۰۴ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

وی افزود: ۲۵۵ هزار و ۸۵۶ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۶ هزار و ۶۳۵ بیمار حاد تنفسی تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید