افراد سالمند واکسن کرونا را در محل زندگی خود دریافت خواهند کرد

محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم استانی‌های بالای ۶۰ سال و یا اطرافیانشان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های سلامت شهری، خانه‌های بهداشت روستایی و یا مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی محل زندگی خود درخواست حضور تیم‌های سیار را مطرح تا همکاران ما به محل سکونت این افراد مراجعه کنند.
وی افزود: با توجه به حذف محدودیت سنی و اینکه همه افراد بالای ۱۵ سال سیستان و بلوچستان می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir نام‌نویسی کنند میزان استقبال هم استانی‌های گرامی بیشتر شده اما با این وجود میزان استقبال افراد مسن همچنان کامل و رضایت‌بخش نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: با وجود اینکه محدودیت نام‌نویسی در سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون را برای این افراد برداشته‌ایم اما در بررسی‌های انجام شده یکی از موانع واکسیناسیون افراد با سن بالای ۶۰ سال دشواری حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون بوده است.
وی ادامه داد: قصد داریم تا با ارائه این خدمت جدید که از زاهدان شروع کرده‌ایم این امکان را برای افراد مسن هم فرآهم کنیم تادر محل زندگی خود امکان دریافت واکسن را داشته باشند.
هاشمی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا افراد جوان را هم دچار مشکل می‌کند اما افراد مسن بخصوص افرادی که واکسن درافت نکرده‌اند همچنان بیشترین قربانیان بیماری مهلک کرونا را تشکیل می‌دهند.
وی از فرزندان و اطرافیان افراد سالمند در خواست کرد تا ضمن تشویق این بزرگوران به مشارکت در واکسیناسیون به آنان کمک کنند تا واکسن این عزیزان نیز تلقیح شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید