روند کاهشی مبتلایان کرونا در خراسان رضوی با اوج موج چهارم برابر شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر محمد کیانی گزارش داد: در حال حاضر تعداد مبتلایان، بستری شدگان و جانباختگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی روند کاهشی دارد، اما همچنان تعداد بیماران رقم بالایی است.
وی تصریح کرد: برای قطع زنجیره ویروس کرونا و افزایش ایمنی جامعه، تمامی افراد جامعه باید موضوع واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.
وی تاکید کرد: تنها همکاری موثر مردم است که مانع از پیدایش موج ششم و روبه رو شدن با شرایط بحرانی می شود، بنابراین بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن محسوب می شود و از همه مردم می خواهیم که موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اینک تمامی گروه های بالای ۱۵ سال واجد شرایط دریافت واکسن هستند و می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام نمایند.
دکتر کیانی گفت: تاکنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدامات بسیار موثری را برای مدیریت بحران کرونا به اجرا گذاشته است که به طور حتم از این تجربیات برای پیشبرد اهداف استفاده خواهد شد تا اگر به طور مجدد با موج بیماری مواجه شدیم بتوانیم به بهترین شکل ممکن شرایط را مدیریت کنیم.

هم اینک کمتر از هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند.

در اوج موج پنجم کرونا تعداد بستری شدگان در خراسان رضوی تا چهار هزار نفر رسید و شمار مبتلایان استان در بخش سرپایی نیز تا هفت هزار نفر گزارش شد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۲۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۹ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۹۲۰ هزار و ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید