۱۱۶ مبتلای جدید به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از بیماران جدید، ۳۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۸۰ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بر این اساس مجموع مبتلایان به کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون به ۷۷ هزار و ۱۸۸ نفر افزایش یافت.

وی همچنین از فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب فوتی‌های جدید، کرونا تاکنون منجر به مرگ و میر یک هزار و ۵۵۴ نفر در استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیر واکسیناسیون کرونا در کاهش موارد ابتلا و فوتی کرونا، اظهار داشت: پس از آنکه موج پنجم کرونا در استان به مدت ۶۰ روز ادامه یافت امید می‌رود در روزهای آینده شیوع کرونا در استان به کمترین میزان خود برسد.

شیرانی همچنین با اشاره به روند پرشتاب واکسیناسیون در استان از افراد بالای ۱۸ سال تقاضا کرد تا چنانچه تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده نسبت به این مهم سریع‌تر اقدام کنند چرا که به زودی با آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ممکن است با تراکم در پایگاه‌ها مواجه شوند.

وی همچنین با تبریک روز جهانی بهداشت محیط با قدردانی از فعالان این عرصه خاطر نشان کرد: با شیوع کرونا نقش حیاتی کارشناسان بهداشت محیط برای مقابله با این ویروس اثرگذاری بالایی داشت و به ویژه با انجام کار طاقت‌فرسای نظارت بر کفن و دفن فوت‌شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ و اقدامات و نظارت‌های پیشگرانه در غلبه بر این بیماری همه‌گیر پیشرو هستند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا چهارم مهر، ۲۱۷ هزار و ۹۶ مورد تست pcr تشخیص کرونا در استان انجام گرفته است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های خانمیرزا، کوهرنگ و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی ( پرخطر) قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید