آمار مبتلایان به کرونا در مشهد ۲۵ درصد کاهش یافت

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدحسن درخشان افزود: میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا نیز پس از فروکش موج پنجم بحران کرونا ۵۰ درصد کاهش یافته است اما این وضعیت نباید به معنای پایان بحران و عادی‌انگاری معنا شود زیرا اگر کوچکترین غفلت و بی‌توجهی صورت پذیرد بار دیگر در وضعیت بسیار سخت کرونایی گرفتار خواهیم شد.

وی ادامه داد: در روزهای اوج موج پنجم بحران کرونا روزانه هفت هزار نفر به مراکز منتخب کرونا مراجعه‌ می‌کردند و اکنون این عدد به سه هزار و ۵۰۰ نفر در روز کاهش یافته است اما همان گونه که اشاره شد نباید کاهش آمارها را به معنای پایان بحران معنا کرد زیرا این ویروس به دنبال کوچکترین فرصتی برای خودنمایی مجدد است و ما می‌توانیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاری کنیم که چنین فرصتی به‌وجود نیاید.
عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تعداد ۴۱ مرکز منتخب کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که از این تعداد ۲۳ مرکز در مشهد و ۱۸ مرکز در شهرستان‌های تابعه قرار دارد و از مجموع مراکز فعال منتخب کرونا چهار مرکز مشهد شبانه‌روزی و بقیه مراکز از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ فعال هستند.
درخشان با ذکر این نکته که مراجعه بی‌دلیل به مراکز منتخب کرونا باعث می‌شود افرادی هم که کرونا ندارند به این بیماری مبتلا شوند افزود: افراد زیادی هستند که علائم کرونا را ندارند اما برای دریافت تست پی.سی.آر منفی به بهانه‌های مختلف همچون بازگشت به محل کار و دریافت واکسن کرونا مراجعه می‌کنند که نه تنها نیازی به انجام این کار نیست بلکه خطرناک هم هست و اگر فرد بهبود یافته می‌خواهد به محیط کار باز گردد گواهی پزشک کافی است و کسی که می‌خواهد واکسن کرونا دریافت کند باید اقدام نماید و برای هیچ کدام از این موارد نیازی به مراجعه به مراکز منتخب کرونا نیست.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. این دانشگاه به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۸ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور از ۵۰ میلیون دز عبور کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، از دیروز شنبه تا امروز یکشنبه چهارم مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۹۲۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۵۳۳ هزار و ۵۲۰ نفر رسید.

تا کنون چهار میلیون ۹۴۴ هزار و ۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما ۶ هزار و ۳۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش ایرنا، تا کنون ۳۴ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۲۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۰۴ دُز رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید