کد خبر: 354033
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پرونده تاثیرات اینستاگرام بر سلامت روان دختران نوجوان همچنان باز است

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ اخیرا فیسبوک دو صفحه اسلاید منتشر کرده، که جزئیات تحقیقات خود درمورد نحوه تأثیر اینستاگرام بر سلامت روان نوجوانان را نشان می‌دهد. در ابتدای این ماه وال استریت ژورنال در مقاله‌ای به این اسلاید‌ها اشاره کرد و گفت:"طبق تحقیقات شرکت فیسبوک، اینستاگرام برای درصد قابل توجهی از نوجوانان، به ویژه دختران نوجوان مضر است".

اینستاگرام در همین راستا ادعا کرده که تحقیقات فیسبوک نادرست است. اما واکنش‌ها این شرکت را مجبور کرده کار خود در برنامه Instagram Kids را متوقف کند. گفته شده، رئیس ایمنی فیسبوک قرار است روز پنجشنبه در جلسه کمیته بازرگانی سنا درباره ایمنی کودکان در اینستاگرام شهادت دهد.

اسلایدهای منتشر شده شامل چه اطلاعاتی هستند؟

براساس گزارشات، اسلاید‌ها تاثیرگذاری فیسبوک بر روی نوجوانان و جوانان را نشان می‌دهند و همچنین، آشکار می‌کنند اینستاگرام، اطلاعات غلط به کاربران می‌دهد. به عنوان مثال، در این پلتفرم برخی از کاربران با اظهارات دروغین درباره جذابیت ظاهری، داشتن پول کافی و پست‌هایی نامربوط برخی از دختران را فریب می‌دهند. به همین علت نوجوانان و جوانان نباید از این برنامه استفاده کنند.

تاثیرات اینستاگرام

برخی قانونگذاران از فیسبوک خواسته‌اند برای امنیت و سلامت روحی کودکان، نوجوانان کار خود را در Instagram Kids پایان دهند. تحقیقات دیگر، که توسط فیسبوک انجام و این هفته توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است، نشان داد که فیسبوک برای حفظ ارتباط بین نوجوانان و جوانان تلاش می‌کند. این شرکت در مورد اینکه آیا می‌توان از بازی کودکان خردسال به عنوان "اهرم رشد برای Messenger Kids" استفاده کرد، بحث کرد. فیسبوک بعداً گفت که این یک روش غیر حساس برای طرح یک سوال جدی بود و رویکرد ما در ساخت برنامه را نشان نمی‌دهد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس