۱۵ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

خبرنگاران ایرنا در استان های مختلف امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) از تداوم روند واکسیناسیون به ویژه برای دانش آموزان خبر داده و همچنان با استناد به پیام ها و هشدارهای مسوولان و کادردرمان ، از خانواده هایی که تاکنون واکسن نزده اند، درخواست کرده اند تا هر چه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به نظر می رسد با واکسیناسیون عمومی راه زیادی تا مصونیت نسبی در مواجهه با ویروس کرونا باقی نمانده است ، این موضوع را می توان از کاهش شمار مبتلایان و فوتی ها دریافت، البته هر چند نمی توان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی غافل شد اما شاید پس از سپری شدن دوران سخت کرونایی، آحاد مردم راحت تر بتوانند به زندگی روزمره و کسب و کار بازگردند.

درباره واکسیناسیون دانش آموزان امروز خبرهای مختلفی از نقاط مختلف کشور منتشر شد از جمله اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله این استان خبر داد و اعلام کرد: تمام مراکز واکسیناسیون کرونا در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ مهرماه) در ۲ نوبت صبح و عصر آماده ارایه خدمات هستند و از خانواده‌ها تقاضا می شود برای حفظ سلامتی فرزندانشان برای واکسیناسیون آنان اقدام کنند.

از شهرستان اسفراین واقع در خراسان شمالی با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر که اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می برد هم خبر رسیده که از جمعیت ۹ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان چهار هزار نفر تاکنون علیه کرونا واکسینه شده اند و پیش بینی می شود طی ۲ هفته واکسیناسیون ۹۰ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مدارس اسفراین انجام شود.

همچنین بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی اسفراین تاکنون بیش از ۹۲ درصد معلمان این شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده اند و بقیه نیز به سرعت واکسینه می شوند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر که اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد نیز خبری منتشر شده مبنی بر اینکه استقبال دانش‌آموزان این شهرستان از دریافت واکسن کرونا مطلوب است چرا که از مجموع ۱۰ هزار و ۷۲ دانش آموز متوسطه اول و دوم این شهرستان، چهارهزار و ۶۰ نفر از آنها یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند و این رویه تا پایان هفته آینده به پوشش ۶۰ درصدی می رسد.

همچنین بنا بر آخرین آمار تاکنون ۸۵.۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان یک دز واکسن و ۷۷.۵ درصد جمعیت سالمندان دز دوم را دریافت کرده‌اند.

۱۵ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

با توجه به اینکه امروز سالروز شهادت امام رضا (ع) است و سیل زائران برای زیارت بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها به سمت مشهد مقدس سرازیر هستند شاید بخواهید از وضعیت کرونایی استان خراسان رضوی هم مطلع شوید، طبق آخرین گزارش رنگ بندی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۹ شهرستان درگز، قوچان، نیشابور، سبزوار، ششتمد، تربت‌حیدریه، کاشمر، گناباد و بردسکن خراسان رضوی در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.
بر این اساس با کاهش تعداد مبتلایان کرونا از هفته گذشته کلانشهر مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است همچنین ۲۰ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی هم در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.
در زمان حاضر از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی چهار شهرستان داورزن، زاوه، باخرز و تربت جام در شرایط آبی کرونایی هستند بنابر اعلام کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند کاهشی تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد و اکنون ۸۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری و تحت درمان قرار دارند.

در پایتخت نیز تزریق واکسن کرونا با سرعت در حال انجام است و در این رابطه استاندار تهران اعلام کرده است که هفت میلیون و ۹۰۰ هزار واکسن دز اول و سه میلیون و یکصد هزار واکسن دز دوم در این استان تزریق شده و با توجه به این آمار از جمعیت حدود ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری بالای ۱۲ سال، ۶۶ درصد جمعیت هدف در این استان در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

انوشیروان محسنی بندپی این را هم گفت که واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز از امروز به مدت ۲ روز آغاز شده و امید است تمام این گروه در مقابل ویروس منحوس کرونا واکسینه شوند.

در ادامه مطالب واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ هم گزارشی با عنوان واکسیناسیون دانش‌آموزان گامی برای آموزش حضوری حاصل تلاش خبرنگار ایرنا در تهران را بخوانید.

۱۵ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

دیگر خبرهای کرونایی استان‌ها

آذربایجان غربی / طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۹ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است، تاکنون بیش از ۶۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده که حدود ۳.۷ درصد آن مربوط به این استان است، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر در ۹ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۰ نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه بود.

البرز / ۱۲۹ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان به تخت های بستری انتقال یافتند و با مرگ ۱۱ بیمار دیگر کووید۱۹ در البرز شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو۱۱۱ نفر رسید، اکنون پنج شهرستان تابعه البرز در وضعیت نارنجی ، یک شهرستان زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

خرم‌آباد / ۲۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته شناسایی و پنج بیمار نیز فوت شدند و تعداد قربانیان این ویروس به ۲ هزار و ۵۱۶ نفر رسیده است، در این استان شناسایی شد تا مجموع مبتلایان به ۱۸۵ هزار و ۶۶۴ نفر برسد، اکنون رومشکان و چگنی در شرایط زرد و مابقی شهرستان های لرستان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

خراسان شمالی / در نیمه نخست امسال ۴۵ هزار و ۴۳۲ فقره قبض جریمه برای رانندگان متخلف و بی توجه به محدودیت های کرونایی صادر شده است.

همدان / از ۱۰ شهرستان تابعه، فامنین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی هستند، ۷۵۰ دستگاه خودرو طی ۲۴ ساعت گذشته به علت نقض محدودیت های کرونایی در شهر همدان جریمه و اعمال قانون شدند و بر اساس اعلام راهنمایی و رانندگی با وجود اعمال محدودیت تردد بین استانی روند نقض محدودیت های کرونایی در این شهرستان رو به افزایش است.

دزفول / واکسیناسیون سیار یکهزار و ۵۸۶ نفر توسط نیروهای اورژانس و بسیج جامعه پزشکی دزفول انجام شد، این تیم اهالی روستاهای شهید بهشتی، دهنو باقر، بنه حاجات، سیدنور، انجیرک، مدرس، حمزه، کهنک، شیرین آب را در برابر کرونا واکسینه کردند.

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور

وزارت بهداشت اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۳ بیمار کووید۱۹ در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۱۲ نفر رسید.

از دیروز(چهارشنبه) تا امروز(پنجشنبه) ۱۵مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱ هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۴۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۳ نفر رسیده و تا کنون پنج میلیون ۱۶۹ هزار و ۹۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

پنج هزار و ۵۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۶۵۶ آزمایش تشخیص ویروس کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۴۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۹۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۷ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۳۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۰۲ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۶ هزار و ۴۵۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در زمان حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید