رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به ۴۸ درصد کاهش یافت

سید راشد جزایری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین آسیب‌هایی که در مقابله با کرونا همواره در موج‌های مختلف با آن روبرو بوده‌ایم، این است که مردم با کاهش شیوع کرونا، خود را در حاشیه امن تصور می‌کنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه می‌شوند.

وی ادامه داد: این در حالی است که با وضع فعلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان و کشور تنها امید برای مقابله با کرونا، واکسیناسیون است که این موضوع نیز به تنهایی کافی نیست و باید دستورالعمل‌های بهداشتی نیز در کنار آن رعایت شود.

جزایری، دغدغه فعلی مجموعه بهداشت و درمان را از سرگیری مراسم‌های عروسی با خروج از ماه محرم و صفر دانست و گفت: با وجود تاکید و سفارش بسیار مبنی بر خودداری از برگزاری مراسم‌ها و تجمع‌ها، برخی مردم نسبت به این موضوع بی‌توجهی می‌کنند و جان خود و اطرافیانشان را به خطر می‌اندازند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دستورالعمل برای شرایط فعلی استان پذیرش یک سوم ظرفیت در تالارهای عروسی است که بازرسان بر این موضوع نظارت می‌کنند و چنانچه برخلاف دستورالعمل‌ها باشد واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

جزایری با بیان اینکه هنوز جامعه در وضعیت ایمنی کامل قرار نگرفته است و احتمال شکل‌گیری موج بعدی وجود دارد، اظهار داشت: زمانی که بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان و کشور در برابر کرونا واکسینه شوند نیز همچنان باید تا یک سال دیگر مردم از ماسک استفاده کرده و در مراودات اجتماعی در رعایت پروتکل‌ها جدیت لازم را به کار گیرند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که نشانگر این است که هنوز جامعه در سطح قابل قبولی از ایمنی قرار نگرفته است و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۶ مهر، ۲۲۴ هزار و ۲۷۱ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۷۹ هزار و ۶۱۱ نفر مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید