۳۶۵ هزار و ۲۶۲ دز واکسن کرونا در منطقه کاشان تزریق شد

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۲۶۵ هزار و ۵۶۰ نفر از ابتدا شیوع کرونا تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۷ هزار و ۲۶۹ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی اظهار داشت: ۳۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۲۶۹ بیمار در کاشان و ۸۳ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۱۰۲ بیمار در مرکزهای درمانی این منطقه، ادامه داد: ۲ مرد ۴۴ و ۵۸ ساله مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی کاشان و یک زن ۶۰ ساله طی ۲۴ ساعت گذشته در آران و بیدگل جان باختند.

وی با اشاره به بستری موقت ۲۸ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه گفت: ۲۴ بیمار در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۳۶ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۹ نفر از بیماران در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۵ بیمار با سن هشت تا ۸۴ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۶ نفر با سن ۲۵ تا ۶۴ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۰۰ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۶ هزار و ۷۲ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت کرونا از آغاز شیوع این ویروس (اسفند ۹۸) تاکنون در این منطقه با ثبت ۱۱۷ مورد جدید به ۵۰ هزار و ۶۵۴ نفر رسید.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید