عبور از پاندمی کرونا و ضرورت واکسیناسیون کودکان

یک فوق تخصص بیماریهای قلب کودکان در این زمینه گفت: واکسیناسیون کودکان در مقابله با بیماری کرونا هر زمان که از سوی ستاد علمی کرونا در کشور تایید شود بایستی انجام گیرد و این تنها راه عبور کشور از پاندمی کروناست.
دکتر بهزاد علیزاده افزود:اگر چه به طور عام کرونا کمتر در کودکان در فرم شدید دیده شده است اما این بدان معنا نیست که کودکان در معرض خطر نیستند متاسفانه طی ۲ سال اخیر که از پاندمی کرونا می‌گذرد ما شاهد صحنه‌های دلخراشی از ابتلای کودکان به این بیماری بودیم که حتی اگر یکی از این موارد را مردم عادی دیده بودند در واکسیناسیون خود و فرزندانشان شک نمی‌کردند.
وی با اشاره به تبلیغات و فعالیت گروه‌های ضدواکسن ادامه داد:ما نمی‌توانیم چون از میان چند میلیون جمعیت واکسینه شده ۲ نفر عوارضی چون تب و تشنج را تجربه کرده‌اند ضرورت واکسن فلج اطفال را زیر سوال ببریم اما متاسفانه امروز افراد ضدواکسن با تمسک به روشهای غیرعلمی دنبال پیدا کردن موارد نادر هستند تا به عنوان شاهد ادعاهای خود ارائه کنند که پاسخ آنها این است که حتی بعضی از میوه‌های طبیعی هم در برخی افراد ایجاد حساسیت و بروز علائم شدید می‌کند آیا ما به خاطر این افراد همه را از استفاده از آن میوه خاص منع می‌کنیم؟!
استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تنها سلاح موثری که امروز برای مقابله با کرونا در دست بشر وجود دارد واکسن است و عبور از این پاندمی نیازمند این است که کودکان نیز واکسینه شوند، البته به طور قطع باید مستندات علمی کافی همان طور که در کارآزماییهای بالینی واکسن‌ها در خصوص بزرگسالان ارائه شد در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز ارائه شود.

تعداد کودکان بستری شده کرونایی در پنجمین اوجگیری کرونا سه برابر اوجگیریهای قبل بود

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد نیز گفت: همزمان با پنجمین طغیان ویروس کرونا تعداد کودکان بستری شده دارای علایم بیماری در این بیمارستان به سه برابر اوجگیریهای پیشین افزایش یافته بود.

دکتر سید علی جعفری بدون اشاره به آمار کودکان بستری شده در بیمارستان اکبر در این مدت افزود: این کودکان یا مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شده بودند و یا دارای علامتهای ابتلا به این ویروس بودند.
وی ادامه داد: موارد شدید ابتلا به ویروس کرونا در اوجگیریهای پیشین تنها مربوط به کودکان مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای بود اما در پنجمین موج طغیان کرونا کودکان بدون هیچ بیماری زمینه‌ای نیز به شکلی شدید کرونایی شده‌ بودند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پنجمین اوجگیری کرونا یک بخش دیگر از بیمارستان کودکان اکبر مشهد به خاطر افزایش تعداد کودکان بیمار کرونایی به مجموع بخشهای بستری بیماران کووید ۱۹ افزوده شده بود.
جعفری افزود: کودکان مبتلا به ویروس کرونا می‌توانند منبع و منشاء انتشار بیماری به دیگران باشند بنابر این والدین آنها می‌بایست در وضعیت فعلی به فرزندان خود توجه و مراقبت بیشتری کنند.
وی ادامه داد: بیشتر کودکان اخیرا مبتلا به کرونا در پی حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها به این ویروس آلوده شده‌ بودند در حالی که بسیاری از والدین با تصور این که کودکان در دورهمی‌های خانوادگی در برابر بیماری کرونا امنیت دارند مراقبتی از فرزندان خود نکرده بودند.
۱۶۰ هزار دانش آموز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برابر کرونا واکسینه شده اند

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از آغاز طرح تسریع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله علیه کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: تعداد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۶۰ هزار نفر است که تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر از آنان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

دکتر محمد احمدیان افزود: واکسیناسیون دانش آموزان این استان در اجرای طرح ایمن سازی آنان از هفته های پیش در حال انجام است و طرح تسریع واکسیناسیون آنان نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که طی سه روز تمامی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله در مراکز تجمیعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مراکز تجمیعی آموزش و پرورش در تمامی شهرستانهای استان خراسان رضوی واکسینه شوند.
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن تزریقی به دانش آموزان این گروه سنی را از نوع سینوفارم عنوان کرد که در ۲ دُز و به فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید