کد خبر: 354986
۰
۰
نسخه چاپی

تلاش خستگی‌ناپذیر دولت برای افزایش امید و اعتماد مردم

به گزارش روز جمعه خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله «سید ابراهیم رییسی» روز گذشته به همراه هیاتی از اعضای دولت به فارس سفر کرد تا در هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم از نزدیک در جریان مشکلات مردم آن منطقه قرار گیرد. در این سفر، وزرا و معاونین رییس جمهوری هم به‌عنوان نمایندگان ویژه از سوی دولت در شهرستان‌های مختلف فارس حاضر شدند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های لارستان، اوز، گراش و خنج و وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های جهرم، خفر، داراب و زرین دشت حضور یافتند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌های خرامه، کوار و سروستان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت و وزیر نفت در شهرستان‌های فراشبند، قیر و کارزین و فیروزآباد با مردم به گفت و گو نشستند.

دیدارهای صمیمی و آشنایی چهره به چهره با مردم محروم مناطق براساس تاکید دولتمردان مسوولیت آن‌ها را در تلاش برای حل مشکلات مضاعف می‌کند. به نظر می‌رسد تمام برنامه دولت احیای امید و اعتماد در جامعه است. رییس جمهوری در دیدارهای مردمی از آنها خواسته است تا از بهبود شرایط ناامید نشده و در مسیر توسعه کشور بیش از همیشه کنار دولت باشند.

تلاش خستگی‌ناپذیر دولت برای افزایش امید و اعتماد مردم

دولت در شیراز چه کرد؟

در ادامه سفرهای استانی، آیت الله رییسی روز پنجشنبه به شکل سرزده و در فضایی صمیمی با مردم روستاهای استان فارس و دیدار با نخبگان و مردم آن دیار دیدارهایی داشت و براساس اعلام رییس دفتر رییس‌جمهوری ۱۰۰ مصوبه شتاب‌بخش به توسعه استان فارس در دستور کار دولت قرار گرفت.

«غلامحسین اسماعیلی» در این زمینه خاطرنشان کرد: «با پیگیری این مصوبات، گام بزرگی برای شتاب بخشی در پروژه‌های مختلف استان فارس برداشته خواهد شد و مردم آثار و برکات این سفر را خواهند دید.»

آیت الله رییسی در بدو ورود به فارس، دستور کار دولت سیزدهم را رفع مشکلات ناشی از خشکسالی و بیکاری ارزیابی و بر جدیت دولت در فعال‌سازی ظرفیت‌های استان تاکید کرد. رییس قوه مجریه در ادامه از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و این بنا را نشانه هنر والای ایرانیان دانست. رییس ‌جمهوری همچنین در بازدید از روستای کناره در شهرستان مرودشت سخنان مردم و فعالان صنعت دامداری و کشاورزی در این منطقه را شنید و دستورهای لازم برای رفع این مشکلات را صادر کرد. درخواست‌هایی هم از سوی مردم در زمینه رفع مشکلات کمبود آب آشامیدنی مطرح شد که با دستور رییس ‌جمهوری برای رفع آنها همراه شد.

رییس جمهوری به مردم روستای کناره مرودشت قول داد تا دست دلالان نهاده‌های دامی را کوتاه کند و از آنها قول گرفت تا مایوس نشوند. آیت الله رییسی در این زمینه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش‌ در مسیر تولید، گفت: «اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تامین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.»

تلاش خستگی‌ناپذیر دولت برای افزایش امید و اعتماد مردم

رییس جمهوری در این بازدیدها، دستور رفع مشکلات کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت و کارخانه در حال احداث کاغذسازی زاگرس فارس را صادر کرد. آیت الله رییسی همچنین در بازدید از مقبره حافظ شیرازی این شاعر نامی ایران را ستاره درخشان غزل و شعر فارسی دانست و در دیدار با قهرمانان ورزشی استان از افتخارآفرینی‌های آنان قدردانی کرد و به وزیر ورزش دستور داد که پاداش‌های قهرمانان ورزشی سریع پرداخت شود. رییس جمهوری در ادامه برنامه‌های سفر استانی به فارس، به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در شیراز مشرف شد.

مایوس نشوید؛ خواست دولتمردان از مردم

دولت سیزدهم از همان ابتدای کار، برای مقابله با یاس و ناامیدی مردم؛ نه فقط ساکنان پایتخت و کلان شهرها بلکه تمام ایرانیان، تلاش خود را آغاز کرد، «سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رییس ‌جمهوری در این باره می‌گوید: «تلاش دولت سیزدهم این است که جلوی ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های بیهوده را بگیرد و همه اعتبارات برای خدمت به مردم به کار گرفته شود.» در این میان با توجه به سختی‌های و دشواریهای پیش روی مردم مناطق محروم امکان ایجاد یاس و ناامیدی میان آنها بیشتر از افراد ساکن و شاغل در کلانشهرهای برخوردار است و به همین دلیل دولت بیشترین تمرکز خود را بر این مناطق قرار داده و سفرهای استانی و هفتگی رییس جمهوری هم در این راستا است.

«احمد وحیدی» وزیر کشور در همین زمینه و با اشاره به سازوکار سفرهای استانی دولت سیزدهم گفته است: این سفرها در سه مرحله قبل، حین و بعد سفر با برنامه‌ریزی مناسبی برای گره‌گشایی از مشکلات استان‌ها صورت می‌گیرد و تا تحقق کامل مصوبات پیگیری می‌شوند.»

در سفر به شیراز همچنین رییس جمهوری به موضوع مهم دیگری هم اشاره کرد که آن مبارزه با دلالان و پدیده دلالی است که حاصل دسترنج کشاورزان و دامداران را با قیمت ناچیزی خریداری و با این اقدام، انگیزه تولید و توسعه را در آنها از بین برده و زمینه یاس را فراهم می‌کنند. مبارزه با دلالان را هم می‌تواند در راستای وعده دولت برای مبارزه با فساد دانست.

رییس جمهوری بهتر از هر شخصی می‌داند که در شرایط کنونی ناامیدی و یاس مردم از برنامه‌ها و اقدامات دولت‌ تا چه اندازه می‌تواند مسیر توسعه کشور را دشوار کند. جمهوری اسلامی ایران، در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری در تلاطم تحریم‌های اقتصادی ناشی از زیاده خواهی‌های خارجی قرار دارد و تنها راه عبور از این امواج متلاطم و گام نهادن در ساحل آرامشی نسبی همراهی مردم با دولت است که آن هم نیازمند امید و اعتماد است.

تلاش خستگی‌ناپذیر دولت برای افزایش امید و اعتماد مردم

اگر آیت الله رییسی از مردم می‌خواهد که مایوس نشوند و به دولت اعتماد کنند از آن روست که در سایه این اعتماد است که مردم به تولید بیشتر، به همراهی و کار بیشتر به اقناع و آشنایی بیشتر با نیازها و ضرورت‌های توسعه در کشور دلگرم می‌شوند و این مسیر را برای اداره کشور تسهیل می‌کند. قوه مجریه مشکلات را می‌داند اما آنها را سدی مقابل تلاش‌های خود نمی‌داند، به همین دلیل است که محمد حسینی معاون رییس جمهوری در این زمینه با تاکید بر اینکه فصل نوینی در خدمتگزاری به مردم آغاز شده؛ در نشستی با مردم فارس تصریح کرده است: «همه ارکان دولت و قوای سه گانه شبانه روز تلاش می‌کنند که شرایط بهتری بر کشور حاکم شود. باید در بین مردم بود و مشکلات مردم مناطق مختلف را از نزدیک دید و لمس کرد و برای گره گشایی تلاش کرد. در دولت سیزدهم اینگونه نیست که دیواری بین مردم و مسوولان کشیده شود.»

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید