کد خبر: 355073
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پرسپولیس پایین‌تر از حد استانداردهای خودش/ آمار درخشان الهلال

به گزارش قم پرس تیم فوتبال پرسپولیس در حالی مقابل الهلال عربستان تن به شکست سه بر صفر داد که تاکنون چنین آماری را در عملکرد فنی خود نداشت.

سرخپوشان پایتخت در شبی که ترس حمله کردن داشتند کمترین شوت به سمت چارچوب حریف را داشتند. شاگردان یحیی گل محمدی که همواره مالکیت توپ را در طول بازی‌های خود در سال‌های گذشته در اختیار داشتند مقابل حریف قدرتمند عربستانی حرفی برای گفتن نداشتند.

پرسپولیس پایین‌تر از حد استانداردهای خودش/ آمار درخشان الهلال

پرسپولیس در تمام بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با استقلال تاجیکستان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مالکیت توپ را تمام و کمال در اختیار داشتند اما مقابل الهلال تنها ۴۸ درصد از توپ را برای خود کردند.

ضعف پرسپولیس در حفظ توپ باعث شد تا این تیم بر خلاف استانداردهای همیشگی خود پاس دهد. سرخپوشان در بازی‌های قبلی داخلی و آسیایی خود در یک و نیم سال گذشته میانگین بالای ۵۰۰ پاس را داشتند اما در این دیدار تنها ۳۵۴ توپ به همدیگر دادند که از این تعداد نیز تنها ۷۵ درصد آنها سالم به مقصد رسید.

آمار ضعیف پرسپولیس در خط دفاع نیز باعث شد تا الهلال توپ ربایی بیشتری از قهرمان لیگ برتر ایران داشته باشد. پرسپولیس تنها در دفع توپ‌های بلند بهتر از الهلال عمل کرد اما در سایر آیتم‌های دفاعی حرفی برای گفتن مقابل الهلال نداشت.

اتفاقی که در خط حمله پرسپولیس نیز نسبت به عملکرد گومیس و مارگا در الهلال مشهود بود. سرخ‌ها ۱۲ بار ارسال از جناحین داشتند که تنها هشت درصد از این توپ‌ها روی سر مهاجمان این تیم نشست.

پرسپولیس پایین‌تر از حد استانداردهای خودش/ آمار درخشان الهلال

بازی ضعیف پرسپولیس باعث شد تا بازیکنان این تیم تمرکز خود را نیز از دست بدهند و بازی فیزیکی همراه با خطا داشته باشند تا داور ژاپنی دیدار با الهلال مجبور شود ۶ بار از اخطار خود استفاده کند. سهم پرسپولیس ۴ کارت زرد و الهلال عربستان دو اخطار بود.

قهرمان پنج دوره متوالی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ضعیف‌ترین آمار را در حساس‌ترین بازی سال ۱۴۰۰ در ACL2021 رقم زد تا وداعی تلخ با این رقابت‌ها داشته باشد.

این اتفاق در حالی رخ داد که یحیی گل محمدی همچون فصل گذشته تصمیم به جابجایی در لیست بازیکنان خود در تابستان شد تا اکثر بازیکنان فعلی این تیم با نظر مستقیم او در جمع سرخپوشان بازی کنند.

با این حال یحیی که بدون شک بهترین نتایج را از زمان حضور در پرسپولیس با این تیم گرفته بود نتوانست مانع از شکست سنگین تیمش شود تا برای نخستین بار حریف قدرتمند عربستانی بازی خوانی بهتری از تفکرات این مربی داشته باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس