کد خبر: 355098
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر:

خورشید گزدرازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اینکه بخش اعظم مصوبه‌‎های اقتصادی ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر طرح‌هایی بود که توسط اتاق بازرگانی احصا و در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و مصوب شده بود که مایه خرسندی بخش خصوصی و نشانه اهمیت دولت به این بخش است.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی و نوسازی نخلستان‌های استان بوشهر از جمله مصوبه ارزشمند این سفر است که با توجه به اشتغال قابل توجهی در حوزه نخیلات به پایداری اشتغال این بخش کمک می‌کند.

گزدرازی ادامه داد: طرح ساماندهی رسوب ‌کالا در انبارهای سازمان اموال تملیکی و ته لنجی (کالای همراه ملوان) دیگر دستاورد مهم این سفر است زیرا با ساماندهی کالاهای رسوبی بخش قابل توجهی از نیاز کالایی کشور تامین می‏‌شود که تحقق آن در شرایط تحریمی بسیار ارزشمند است.

وی اظهار داشت: در بحث کالای همراه ملوان این موضوع از دغدغه‎‌های جدی مرزنشینان هم استانی است که قول مساعد رئیس جمهوری برای حل آن کام فعالان این حوزه را شیرین کرده و امیدواریم هر چه ‌زودتر زمینه برای اجرای آن فراهم شود.

گزدرازی ادامه داد: حمایت از صنعت آبزیان و توسعه سایت‌های پرورش میگو، بنادر این استان بویژه بندر بوشهر و پیگیری خطر راه آهن شیراز بوشهر از دیگر مواردی بوده که در نشست‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و مصوبه‌‎هایی نیز داشته است.

وی افزود: با نگاه سخاوتمندانه دولت سیزدهم این طرح ها در دستور کار دولت قرار گرفت و در سفر رئیس جمهوری به تصویب رسیدند.

گزدرازی تصریح کرد: انتظار می‎‌رود طرح های تصویبی در زمان تعیین شده عملیاتی شود و فعالان اقتصادی استان بوشهر دستاوردهای این سفر را لمس کنند تا با حرکت شتابان چرخ‌های اقتصاد این استان رونق دو چندان در این حوزه محقق شود.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶ وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.

براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

وزیران یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و نخبگان استان و نشست خبری برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید