کد خبر: 355308
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تأکید کرد؛

لزوم بهره‌برداری از پروژه‌های آبفا طبق برنامه زمان‌بندی

 لزوم بهره‌برداری از پروژه‌های آبفا طبق برنامه زمان‌بندی

به گزارش قم پرس/ علی عربی / و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور که به صورت مستمر و میدانی روند اجرا و میزان پیشرفت پروژه های آب و فاضلاب را بررسی می کند، پس از بازدید از عملیات احداث قطعه دوم خط انتقال مجتمع آبرسانی قمرود گفت: با اجرای 14 هزار متر خط انتقال در این پروژه، آبرسانی به 18 روستای دهستان قمرود بهبود پیدا می‌کند.

وی از پیشرفت 35 درصدی این پروژه خبر داد و اظهار داشت: قطعه دوم خط انتقال مجتمع آبرسانی قمرود با هزینه‌ای بالغ‌بر 80 میلیارد ریال تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از پروژه احداث بخش 5 خطوط انتقال آب کهک بازدید و خاطرنشان کرد: احداث بیش 9 کیلومتر خط انتقال،احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ بین‌راهی 500 مترمکعبی شماره 3 ابرجس، احداث سایت مخزن ذخیره 1000 مترمکعبی کرمجگان و اجرای سیستم تله‌متری و کنترل از جمله بخش‌های این پروژه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه به تازگی آغاز شده است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود پروژه بخش 5 خطوط انتقال آب کهک نیز بااعتباری بالغ‌بر 330 میلیارد ریال، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

دکتر صادق پور در خصوص طرح آبرسانی به خیابان زنگارکی و نحوه اجرا و میزان پیشرفت پروژه اصلاح شبکه توزیع آب بهداشتی این خیابان گفت: تأمین آب با فشار مناسب در شبکه توزیع این منطقه از جمله اهداف این پروژه است.

وی اذعان داشت: امیدواریم با هزار متر لوله‌گذاری، اتصال شبکه معابر فرعی به شبکه جدید و جابه‏جایی انشعابات از شبکه قدیمی به شبکه جدید ضمن تأمین دبی و فشار مناسب شبکه توزیع، شاهد کاهش ضایعات و حوادث شبکه نیز باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه اواسط مردادماه آغاز شد و کمتر از سه ماه به پایان رسید، گفت: این پروژه با هزینه‌ای بالغ‌بر 13 میلیارد ریال به اجرا رسید و در روزهای آینده به‌طور کامل وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی در ادامه از پروژه‌های توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب در سطح شهر از جمله محله 9 پردیسان، بلوار امین و خیابان‌های شهدا، بنیاد و خاکفرج بازدید در جریان میزان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

دکتر صادق پور از پیشرفت 30 درصدی لوله‌گذاری در محله 9 پردیسان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه به طول 8 هزار و 500 متر و هزینه‌ای بالغ 90 میلیارد ریال به‌منظور رفع مشکل دفع بهداشتی فاضلاب این محله به اجرا خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های اصلاح شبکه فاضلاب در سطح شهر نیز خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه فرعی‌های بلوار امین به‌طور 1500 متر با پیشرفت فیزیکی 40 درصد، اصلاح شبکه خیابان شهدا به طول 1600 متر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی، اصلاح شبکه خیابان بنیاد به طول 2600 متر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و اصلاح شبکه فاضلاب خیابان امام موسی صدر به طول 1900 متر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان این بازدیدها اظهار امیداری کرد: ناظران محترم، با نظارت دقیق و کامل ضمن تأکید بر حسن اجرا، تمام تلاش خود را به کار ببندند تا پیمانکاران طبق برنامه زمان‌بندی این پروژه‌ها را اجرا و به پایان برسانند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید