کد خبر: 355363
۰
۰
نسخه چاپی

پیشنهادات معاون پژوهش برای دوره جدید روابط عمومی

پیشنهادات معاون پژوهش برای دوره جدید روابط عمومی
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد اولیایی «مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی» اظهار داشت: از مهم‌ترین فعالیت هایی که در حوزه معاونت پژوهشی دفتر هر ساله انجام می شود، مربوط به هفته پژوهش است که در این راستا نمایشگاهی تحت عنوان «نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دفتر تبلیغات اسلامی» برپا می شود؛ این نمایشگاه‌ها زمینه ای را برای اطلاعات، ارزیابی، نظارت و سیاستگذاری ایجاد می کند.
وی به معرفی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و ظرفیت های مختلف این مرکز پژوهشی پرداخت و گفت: این پژوهشگاه مشتمل بر 11 پژوهشکده و دو مرکز پژوهشی است و پژوهشگاه دارای ۱۰۴ هیأت علمی تمام وقت و حدود ۴۰ پژوهشگر تمام وقت می باشد.
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بحث کرسی های نظریه پردازی در میان پژوهشگاه‌ها، رتبه اول را از آن خود کرد و دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در رتبه بعدی قرار گرفت.
وی ضمن بیان آماری در خصوص نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: در حال حاضر، حدود ۲۰ مجله در این پژوهشگاه منتشر می شود که غیر از مجلات فارسی، دو مجله انگلیسی را راه اندازی کردیم؛ همچنین یک مجله عربی در حال فعالیت و انتشار است.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: روابط عمومی دفتر برای موفقیت می بایست برخی از امور را به صفوف واگذار کند؛ به این معنا که نبایستی همه بارها را خود به دوش بکشد.
وی گفت: روابط عمومی دفتر می بایست روابط عمومی های بخش های مختلف مجموعه را ارزیابی و بررسی کند و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف، در صورتی که روابط عمومی صفوف نیازمند تقویت بودند، دوره های آموزشی برگزار کند و در صورتی که به نیروهای متخصص نیاز دارند، روابط عمومی دفتر با پیگیری هایی که انجام می دهد، نیروهایی را معرفی کند، و اگر شرح وظایف، دستورالعمل های روابط عمومی ها نیاز به اصلاح دارد آن‌ها را اصلاح و تقویت کند.
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نظارت و سیاستگذاری را بُعد دیگر امور روابط عمومی دانست و تصریح کرد: روابط عمومی باید در اموری از جمله برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دفتر که آذرماه امسال برگزار خواهد شد، پای کار بیاید تا بتوانیم از عهده امور مربوطه برآییم، چرا که برپایی این نمایشگاه، کاری است که باید در ساحت معاونت پژوهشی انجام شود و کل دفتر را تحت پوشش قرار دهد و کل پژوهش دفتر را یک نظارت و ارزیابی کند.
وی با اشاره به ضرورت تعیین رویکرد روابط عمومی در پیشبرد امور مربوطه افزود: مهم‌ترین مسئله رویکرد روابط عمومی دفتر است که آیا روابط عمومی می خواهد رویکرد تصدی گری را در پیش بگیرد یا بنا دارد که رویکرد سیاستگذاری، نظارت و کمک را در دستور کار خود قرار دهد؟ روشن شدن این رویکرد، در امور تسهیل ایجاد می کند.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی خاطرنشان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی می بایست همگی خود را اعضای یک خانواده بدانیم و نباید به صورت تعاونی باشیم؛ ما و دفتر یک مجموعه هستیم؛ تمام آثاری که در پژوهشگاه منتشر می شود، صفحه شناسنامه آن‌ها را که نگاه می کنید، عنوان «دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» نوشته شده است؛ در واقع، همه همکاران در دفتر تبلیغات اسلامی سرنشینان یک کشتی هستند؛ افتخاری که به نام هر کدام از صفوف دفتر ثبت شود، طبیعتاً افتخار دیگری هم هست؛ فلذا در کارها اصل باید الهی باشد و همه باید برای خدا و توحید قدم بردارند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید