کد خبر: 355407
۰
۰
نسخه چاپی

بخش خصوصی عامل توسعه پایدار در شهر

مشاور شهردار قم با تأکید بر حضور سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی در مناطق کم برخوردار گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری بلندمدت در این حوزه می‌توان توسعه شهر را در همه مناطق شهر سرعت داده و در توزیع عادلانه خدمات تأثیرگذار باشد.

بخش خصوصی عامل توسعه پایدار در شهر

حسن طلایی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه پایدار در شهر اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موتور محرک توسعه در همه کشورهاست و باید به آن به‌عنوان یکی از راهکارهای قطعی در توسعه شهر قم توجه کنیم.

وی پتانسیل بلوار پیامبر اعظم(ص) را برای جذب سرمایه‌گذاری مطرح کرد و افزود: بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌عنوان یکی از فرصت‌های اقتصادی شهر باید موردتوجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

مشاور شهردار قم، جذب سرمایه‌گذاران را نیازمند برنامه‌ریزی کلان در شهر دانست و ابراز کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری بلندمدت در این حوزه می‌توان توسعه شهر را در همه مناطق شهر سرعت داده و در توزیع عادلانه خدمات تأثیرگذار باشد.

وی یکی از راهکارهای توسعه مناطق کم برخوردار را ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق ذکر کرد و افزود: شهرداری و شورای شهر می‌توانند با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کم برخوردارتر و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری توسعه را در این مناطق تسریع کنند.

طلایی با درخواست از شهرداران مناطق برای معرفی پتانسیل‌های هر منطقه برای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: باید فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در هر منطقه شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

وی در پایان با اشاره به هزینه‌های توسعه و اداره شهر خاطرنشان کرد: امروز شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها ورود کرده و با توجه به شرایط اقتصادی دولت، جذب سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کرده و توسعه پایدار را در شهر رقم بزند.***

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید