کد خبر: 355414
۰
۰
نسخه چاپی
به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم؛

دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های کارگروه روانشناسی برگزار می‌شود

با برگزاری کارگاه‌های مادر و کودک خلاق در معاونت آموزش جهاد دانشگاهی استان قم ،کارگروه روانشناسی این معاونت آغاز به فعالیت کرد

دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های کارگروه روانشناسی برگزار می‌شود

به گزارش قم پرس:روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی سرپرست معاونت آموزشی این واحد طی سخنانی گفت: با توجه به اهمیت سلامت روان، خصوصا با طولانی شدن همه گیری ویروس کرونا، کودکان مورد آسیب‌های پیدا و پنهان کرونا قرار گرفتند؛ در خانه ماندن یا تعطیلی‌هایی که در اوایل و برای مدتی اندک برای آنها خرسند کننده بود اما در طولانی مدت برای آنها کلافه کننده شد.

وی ادامه داد: سبک زندگی و آموزشی کودکان در دوران کرونا به یکباره تغییر کرد، از شور و هیجان و جنبه سرگمی مدرسه و بازی با دوستان کاسته شد، فرزندان ساعت‌های زیادی با گوشی سپری می‌کنند تا جایی که اختلاف والدین با فرزندان بر سر کم کردن میزان فعالیت با اینترنت و امکان اعتیاد اینترنتی بچه‌ها به بروز تنش و اعمال خشونت بر بچه‌ها می‌انجامد.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: از آن جا که در دوران کودکی و نوجوانی علاوه بررشد جسمانی، شخصیت افراد نیز شکل می‌گیرد و تثبیت می‌شود بنابراین این دوران را می‌توان سنگ بنای شکل گیری شخصیت افراد به حساب آورد؛ از این رو عدم توجه به مشکلات و اختلالات در این دوران می‌تواند خسارات جبران ناپذیری در سال‌های آینده به دنبال داشته باشد، در همین راستا معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم اقدام به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های روانشناسی خصوصا برای کودکان، نوجوانان و مادران کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه در همین راستا و با توجه به شرایط کرونایی، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی با محوریت کودکان و نوجوانان کرده که دارای دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت است، ابراز کرد: در هدف کوتاه مدت حس نشاط و تخلیه هیجانی، ارتباط با همسالان، نوع تعامل با مربی و آشنایی با فضای کلاس، آشنایی با رنگ‌ها و روش استفاده از رنگ و در هدف بلند مدت انتقال مفاهیم یادگرفته شده به زندگی ومحیط اجتماعی واستفاده از آن‌ها مثل مهارت، سرعت، عمل، فکر کردن، قانون و نظم دنبال می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مشکلات کودکان در بدو ورود به دبستان ضعف در مهارت دست است ازجمله مهارت‌های آموزش داده شده در این کارگاه‌ها مهارت دست ورزی و تقویت عضلات ظریف بود همچنین تقویت حواس خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب بوییدن، پرورش هوش وخلاقیت، تقویت مهارت‌های ارتباطی، تفکر و هدف سازی و احساسات و یادگیری و به کاربردن آن‌ها نیز آموزش داده شد.

معاون آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به اینکه این نوع کارگاه‌ها در کشف استعداد کودکان موثر است، افزود: وقتی کودکان در سنین پایین در معرض کارهای ساده هنری صحیح و آموزش درست قرار می‌گیرند، علاوه بر دست ورزی و بهره مندی از مزیت‌های هوش و خلاقیت آن‌ها نیز رشد می‌کند.

حسینی در رابطه با اینکه کودک بعد از طی این دوره چه مواردی را یاد می‌گیرد، گفت: اولین اثر در راستای آموزش کودکان بر روی والدین است که اگر راه علایق بچه‌ها باز گذاشته بشود، باید ونبایدها و مقایسه از بین برود، می‌توان به زندگی شاد و موفق کودک کمک کرد.

وی یادآور شد: کودکانی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند از نظر مهارت‌های ارتباطی، حواس و درک مفاهیم، خودآموزشی و یادگیری، مهارت‌های نوشتاری وتصویرسازی، نوع کلام و استفاده از حواس ودقت وتمرکز در سطح بالاتری قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: «مغز خمیری؛ مغز سنگی» با محوریت ابعاد توجه و تمرکز- حافظه و یادگیری، حل مسئله یکی از دوره‌هایی است که برای نوجوانان برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: «آشنایی با زبان زرافه» با محوریت مهارت‌های ارتباطی- کلامی بدون خشونت در قالب بازی دوره‌ای است که برای کودکان 5تا 7سال برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دوره «ریاضی خلاق» با توجه به آموزش با بازی- تقویت ادراک حسی و پرورش دقت و تمرکز و دوره «آسمون ریسمون» با محوریت آموزش فارسی با بازی‌های خلاقانه و ادارک حسی ویژه کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: «کارگاه هنر و خلاقیت» با محوریت تقویت ادراک حسی- پرورش تخیل و تفکر خلاق با تقاشی و تصویر سازی ویژه کودکان 3تا5سال برگزار می‌شود.

حسینی ابراز کرد: کارگاه «مادر و کودک خلاق» و «مهارت‌های زندگی» نیز از دیگر کارهایی است که به همت سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و اطلاعات از دوره‌ها با شماره‌های 02537732504 و 02537748713 تماس بگیرند یا به خیابان شهید فاطمی (دورشهر) بین کوچه 20 و 22 مراجعه کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید