رنگ نارنجی کرونایی به گیلان بازگشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر این اساس ۲ شهرستان رودبار و رودسر در نقشه جدید استان گیلان از وضعیت زرد کرونایی خارج شدند و به رنگ بندی نارنجی پیوستند. در آخرین رنگ بندی کرونایی استان گیلان که شامگاه جمعه گذشته اعلام شده بود، این ۲ شهرستان زرد بودند که در کمتر از ۲ روز نارنجی شدند.

بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک بقیه شهرستان های استان گیلان شامل املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، شفت، صومعه سرا، فومن، بندرانزلی، تالش، آستارا ، رضوانشهر و املش زرد هستند.

پیش از این بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک در شامگاه جمعه گذشته ٢ شهرستان املش و رضوانشهر که در نقشه کرونایی هفته گذشته استان گیلان آبی بودند به رنگ زرد برگشتند و شهرستان های زرد نیز در شرایط پیشین خود ثابت ماندند.

در موج پنجم کرونا تعداد بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ به نزدیک ٢ هزار و ١٠٠ نفر رسیده بود اما از اوایل شهریور ماه روند نزولی گرفت اما طی چند هفته اخیر با افت و خیزهایی همراه است و بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ۳۶۳ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که جمعه گذشته این آمار ۳۴۴ نفر بود.

بر اساس آخرین آمار روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بسترهای روزانه در این استان به ۱۰۱ نفر رسیده است.

کارشناسان بهداشتی گیلان بارها به ویژه طی روزهای اخیر با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کنار واکسیناسیون از عادی انگاری مردم ابراز نگرانی می کنند و معتقد هستند اگر به پروتکل ها بی توجهی شود و مردم سهل انگار باشند موج بعدی کرونا دور از انتظار نیست.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید