هشدار نسبت به ورود قم به پیک ششم بیماری کرونا

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمدرضا قدیر صبح چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: ۶۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان قم واکسینه شده‌اند که امیدواریم با تلاش مضاعف و حرکت‌های جهادی بتوانیم به میانگین آمار کشوری برسیم.

به گفته وی؛ خوشبختانه بعد از واکسینه شدن کادر درمان روند فوت در این گروه هدف بر اثر کرونا متوقف و حتی آمار ابتلاء کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونایی در استان قم عنوان کرد: متأسفانه شاهد افزایش آمار در مراجعه کنندگان سرپایی هستیم، این زنگ خطری است که می‌توان با واکسیناسیون عمومی این تهدید را خنثی کنیم در ۲۴ ساعت منتهی به چهارم آبان ماه جاری ۶۱ بیمار با علائم کرونا پذیرش و ۵۳ تن بستری شدند.

قدیر گفت: هم اکنون ۲۷۰ بیمار کرونایی در قم بستری هستند که از این تعداد ۶۳ بیمار در وضعیت بدحال به سر می‌برند که ترویج و ترغیب به امر واکسیناسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است،

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در پایان با هشدار نسبت به ورود قم به پیک ششم افزود: عادی انگاری در بین افراد جامعه زنگ خطر ورود به پیک ششم است و باید واکسیناسیون عمومی گسترش یابد تا آمار بستری و مرگ و میرها هم کاهش و نزولی شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید