۸۷۰ مدرسه در استان بوشهر شرایط فعالیت در نیمه نخست آبان را دارند

حسین درتاج روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ۱۵۸ مدرسه بالای ۳۰۰ نفر جمعیت در استان بوشهر وجود دارد که می‌توانند در نیمه دوم آبان ماه فعالیت حضوری داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدرسه‌ها باید برای برگزاری آموزش حضوری درخواست بدهند و پرسشنامه و چک لیست‌های بهداشتی مورد نظر را تکمیل کنند سپس بازرسان اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، برای بررسی مواردی که باید رعایت شود به مدرسه می‌روند و در صورت تائید، مجوز آموزش حضوری صادر می‌شود.

درتاج اظهار کرد: رعایت فاصله یک و نیم متری میان دانش آموزان و تهویه مناسب از جمله الزام‌هایی است که باید رعایت شود.

سخنگوی آموزش و پرورش استان بوشهر در امور بازگشایی مدارس تاکید کرد: اگر مدرسه‌ای بدون مجوز در حال فعالیت حضوری باشد بازرسان آموزش و پرورش و مرکز بهداشت با مسئولان آن مدرسه برخورد قانونی و از ادامه کار آنها جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: از اول مهرماه نیز ۸۵۲ مدرسه شامل ۴۰۳ مدرسه روستایی و عشایری کمتر از ۱۵ نفر و ۲۳۸ مدرسه ۳۰ نفر به پائین، ۱۱۴ هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش برای ارائه درس‌های عملی و مهارتی و کلاس اولی‌های ۹۷ مدرسه شهری در استان بوشهر به صورت حضوری فعالیت دارند.

سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس استان بوشهر گفت: اصل در فعالیت حضوری مدرسه‌ها تامین سلامت دانش آموزان است و تلاش می‌شود محیطی سالم و بهداشتی برای فعالیت حضوری آنان در مدرسه‌ها فراهم شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۹۵ درصد معلمان هر دو نوبت واکسن و ۷۰ درصد دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان بوشهر نوبت نخست واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

درتاج با تاکید براینکه دغدغه مسئولان آموزش و پرورش در زمینه تامین سلامت دانش آموزان کمتر از خانواده‌ها نیست گفت: باید توجه داشت هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد و می‌طلبد خانواده‌ها در زمینه حضور تدریجی و اقضایی فرزندان خود در کلاس‌های درس همکاری لازم با مدرسه داشته باشند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱، ۲۴۰ هزار دانش آموز در قالب یکهزار و ۹۰۰ مدرسه در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید