مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافت

دکتر محمدحسن درخشان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ هفته گذشته میزان مراجعه روزانه به مراکز منتخب کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزار و ۳۰۰ نفر بوده است که هم اکنون به هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که نتایج مثبت آزمایشهای کرونا در بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغییری نداشته است و اکنون نتیجه ۱۲ تا ۱۳ درصد موارد آزمایشها مثبت می‌شود.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۴۱ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی برای بیماران سرپایی با علائم مشکوک به کرونا دایر است که حدود نیمی از آنها در مشهد فعالیت دارند و چهار مرکز منتخب کرونا در مشهد به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.
درخشان افزود: خطر ورود به موج ششم کرونا در خراسان رضوی وجود دارد و باید پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری را در کنار پوشش فراگیر واکسیناسیون رعایت کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۵۶ بیمار کووید طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

در این مدت معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۷ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید