کد خبر: 355685
۰
۰
نسخه چاپی

حجم تفکیک از مبدأ پسماند در قم به ۷ درصد رسید

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از رسیدن حجم تفکیک از مبدأ پسماندهای خانگی قم به 7 درصد خبر داد.

حجم تفکیک از مبدأ پسماند در قم به ۷ درصد رسید

به گزارش قم پرس: سید محسن میرهادی با اشاره به اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندهای شهری اظهار داشت: حجم تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری تا پایان سال ۹۷ حدود ۳ درصد بود که هم‌اکنون با اقدامات انجام‌شده و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته به بیش از ۷ درصد ارتقاءیافته است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: برای دسترسی محلی شهروندان به تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری، هم‌اکنون ۴۹ غرفه در سطح مناطق مختلف شهری قم فعال است.

به گفته وی، عملکرد غرفه‌های پسماند شهرداری قم با شهروندان به‌صورت تعاملی است و مردم به هر مقدار پسماند خشکی که تحویل دهند از کالاهای مصرفی که در غرفه‌ها درنظر گرفته‌شده بهره‌مند می‌شوند.

میرهادی اهمیت مسئله تفکیک از مبدأ را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: مشارکت شهروندان در این بخش می‌تواند از ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی در سطح شهر و برهم خوردن چهره و سیما و منظر شهری جلوگیری به عمل آورد.

وی تصریح کرد: پسماندهای ساختمانی یکی از جلوه‌های مهم سد معبر امروزه شهر قم است و از شهروندان درخواست می‌شود برای دفع پسماندهای ساختمانی و تحویل باکس‌های ویژه قبل از آغاز عملیات عمرانی با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.****

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید