کد خبر: 355697
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد:

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت نفت، «محسن خجسته‌مهر» در نشستی که امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در ستاد وزارت نفت تشکیل شد، در این باره گفت: در زمستان امسال و در حداکثر مصرف بخش خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاهی، حدود ۹۴۰ میلیون مترمکعب گاز از بخش خشکی و دریا تولید می‌شود.

وی افزود: از این مقدار ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از طریق ۳۷ سکو در دریا در خلیج‌فارس و مربوط به میدان گازی مشترک پارس جنوبی خواهد بود که ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر تأمین سوخت مطمئن در ماه‌های سرد امسال تأکید کرد: در زمستان امسال حداکثر تولید گاز را خواهیم داشت و در مواردی که نیاز داشته باشیم، در صورت لزوم از سوخت مایع استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز به منظور بررسی آخرین وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت در وزارت نفت حضور یافت.

وی در این بازدید با بیان اینکه وزارت نفت برای حل مشکل پیش آمده کار بزرگی انجام داده است، عنوان کرد: در مسیر، وضع جایگاه‌های عرضه را بررسی کردم که خوشبختانه شرایط مساعد بود و سوخت‌گیری در جریان است.

رئیس‌جمهوری افزود: لازم است همه دستگاه‌ها در مقابل حملات احتمالی دشمن آمادگی داشته باشند، از وزیر نفت و مجموعه کارکنان وزارت نفت برای سرعت عمل در فعال‌سازی جایگاه‌ها تشکر می‌کنم.

رئیسی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها نسبت به ایمن‌سازی سامانه‌های خود در جهت خدمات‌رسانی پایدار به مردم اقدام کنند، همچنین از مردم نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۱ روز گذشته، حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت باعث شد تا عرضه بنزین در کشور برای ساعاتی متوقف شود.

البته کارشناسان فنی وزارت نفت وارد عمل شدند و با از مدار خارج کردن سامانه هوشمند در پمپ بنزین ها، عرضه بنزین آزاد در کشور آغاز شد.

در پایان روز گذشته نیز به تدریج جایگاه هایی در کشور به سامانه هوشمند متصل شدند که امکان استفاده از بنزین یارانه ای در آنها فراهم شد و بر اساس آخرین آمار تعداد جایگاه های متصل به سامانه هوشمند به ۲۲۰ جایگاه رسیده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس