۳۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان بستری هستند

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شمار آزمایش مثبت کرونا از آغاز شیوع این ویروس (اسفند ۹۸) تاکنون در این منطقه با ثبت ۱۲۲ مورد جدید به ۵۲ هزار و ۷۱۶ رسید.

وی اظهار داشت: ۲۷۵ هزار و ۱۱ نفر از ابتدا شیوع کرونا تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۷ هزار و ۷۸۷ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۷۰ بیمار در مرکزهای درمانی این منطقه، ادامه داد: یک مرد ۵۸ و یک زن ۵۱ ساله بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی کاشان طی ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار جدید در بیمارستان کاشان و سه نفر نیز به صورت موقت در مرکزهای درمانی آران و بیدگل بستری شداند.

دلاوری شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۳۱ نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۴ نفر از بیماران در کاشان و هفت نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۲ بیمار با سن ۲ تا ۸۶ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۶ نفر با سن ۳۴ تا ۸۶ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه ۳۴۴ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: ۶ هزار و ۳۱۹ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

تزریق ۴۵۷ هزار و ۶۸۱ دُز واکسن کرونا

وی با اشاره به تزریق ۴۵۷ هزار و ۶۸۱ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: ۲۸۵ هزار و ۶۱۸ دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۱۷۲ هزار و ۶۳ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و آبی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید