کد خبر: 355729
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رخ به رخ با مسعود فراستی/ بررسی بازنمایی سینمای ایران از افغانستان

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در این قسمت از برنامه رخ به رخ، امیرعلی دانایی مجری برنامه در گفت‌وشنودی صمیمانه و صریح با مسعود فراستی به مبحث نقد فیلم، فیلمسازان مختلف، دغدغه‌های اجتماعی این منتقد، نگاه ویژه فراستی به برخی مضامین و مفاهیم سینما و ... می‌پردازد.
نزدیک شدن به وجوه کمتر دیده شده از مهمان برنامه و تلاش برای ارتباطی بی‌تعارف و صریح با خودِ واقعی افراد یکی از اهداف این برنامه است. در رخ به رخ مهمانان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... انتخاب شده‌اند و تمام بخش های برنامه با سوالاتی طراحی شده که هدف آن رو به رو شدن با احساسات مختلف آدمی است.
گفت و گو درامای رخ به رخ برنامه جدید گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه کنندگی مهدی بابایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نگارش یاسر حقیقی پور است که جمعه ها حوالی ساعت ۲۳:۰۰ روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

سامره رضایی مهمان نردبان شبکه مستند شد

سامره رضایی بازیگر و مستندساز افغانستانی مهمان برنامه نردبان شبکه مستند است و درباره تجربه‌اش از مستندسازی با موضوع افغانستان صحبت می‌کند.

شصت و ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی نردبان جمعه ۷ آبان روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

پرونده‌ این قسمت از برنامه‌ نردبان، افغانستانی‌ها و بازنمایی آن در فیلم و عکس مستند است. سامره رضایی بازیگر و مستندساز افغانستانی مهمان ویژه این قسمت از نردبان است که در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره فیلم‌هایش با موضوع افغانستان صحبت کرده و مستندهایی که با این موضوع اصلی توسط مستندسازان ایرانی ساخته شده‌اند را نقد و بررسی می‌کند.

سامره رضایی بازیگر سینما و تئاتر و مستندساز است. او اولین تجربه کاری خود در سینما را با مهدی‌ فخیم‌زاده آغاز کرد و پس از آن در ده‌ها فیلم و تئاتر ایفای نقش کرده است. مستند من یک بازیگر شادم ساخته این مستندساز افغانستانی است که در سال ۱۳۹۴ در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. فرشته حسینی بازیگر نام آشنای سینما و تئاتر نخستین‌بار با بازی در همین فیلم جلوی دوربین رفت.

در بخش دیگر برنامه مرتضی پورصمدی فیلمبردار برجسته سینمای ایران مهمان برنامه است. او که تجربه کار کردن در افغانستان همراه با مجید مجیدی را دارد خاطراتی از مواجهه با طالبان در افغانستان را بیان می‌کند.

مستند خلاق با حضور هانیه یوسفیان، گفت‌وجو: پرسش‌های متداول (با حضور محمد حدادی)، عکاسی مستند (آثار اشکان پردل، افغانستان از نگاه عکاسان خارجی و عکاسان برجسته‌ معاصر) و کارگاه تجربه از دیگر بخش‌های این هفته‌ برنامه‌ نردبان است.

نردبان مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

یک لقمه نون در بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان

قسمت آخر مجموعه مستند یک لقمه نون امشب ۵ آبان ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

قسمت آخر یک لقمه نون به افراد فعال، نوآور و مسئول در مشاغل امروزی خواهد پرداخت که در شرایط اقتصادی و ناهنجاری‌های فرهنگی و معیشتی جامعه، همچنان به ارزش‌های انسانی، خدمت به مشتری و برکت در درآمد شغلی باور دارند. این مجموعه با روایتی مستندگونه از بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان به پایان خواهد رسید.

نخستین سری مجموعه یک لقمه نون در سال ۱۳۸۹ در قالب ۱۰ قسمت با موضوع کسبه قدیمی و اعتقادات کاری و سری دوم از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ در قالب ۵۰ قسمت با موضوع کسب تمیز و با برکت از شبکه مستند، پخش شده است.

تولید و پخش سری سوم این مجموعه همراه با تغییرات فرمی، محتوایی و به روز شده از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه یافته است.

پیشینه‌ی پخش ده ساله‌ی یک لقمه نون، این مجموعه را در میان برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون در حوزه‌ی مستند قرار داده است.

از عوامل سری سوم مجموعه‌ی یک لقمه نون می‌توان به:

تهیه کننده: امیرحسین خلیل‌زاده، کارگردانان: امیرحسین خلیل‌زاده، محمد رضا محب آل عبا، تصویربرداران: عباس عسگری، ابوالفضل علائی، صدابرداران: امید اسلامی، امین نظروند، عرفان رضایی، مدیر پروژه: المیرا امینی، مدیر هنری: بهار سیری ،تدوینگران: احسان میلانی، محسن کسایی، بهار احمدی، محمد رضا محب آل عبا، طراح تیتراژ: ادریس محمدی، تحقیق و پژوهش: استودیو اتاق هشتم و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز اشاره کرد.

زاویه به بررسی برنامه های فقرزدایی می پردازد

چهاردهمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه، روز چهارشنبه پنجم آبان‌ماه، ساعت ۲۲ با اجرای عطاءالله بیگدلی از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، در این قسمت حسین راغفر اقتصاددان، پژوهشگر فقر و عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهراء(س) و سید احمد حبیب‌نژاد حقوق‌دان، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران به پرسش‌هایی از این دست خواهند پرداخت: جهت محرومیت‌زدایی، رفع فقر و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، دولت تا کجا مُجاز به مداخله در حوزه‌های اقتصادی-اجتماعی است؟

مجله علوم انسانی زاویه کاری از گروه فرهنگ و اندیشه چهارشنبه ها از شبکه چهارساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن می رود.

فرشته‌ها با هم می‌آیند

فیلم سینمایی فرشته‌ها با هم می‌آیند پنجشنبه ۶ آبان از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

فیلم سینمایی فرشته‌ها با هم می‌آیند با بازی جواد عزتی و نازنین بیاتی، پنجشنبه مهمان آی‌فیلمی‌ها در سراسر کشور خواهد بود.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی داستان یک روحانی جوان به نام احمد است که با همسرش لیلا در حالی با تنگدستی روزگار سپری می‌کنند که که خداوند به آن‌ها فرزند سه قلو می‌دهد… این سه فرزند که دختر هم هستند باعث می‌شوند زندگی این زوج جوان تغییراتی بکند... .

این فیلم محصول سال ۱۳۹۳ است و الهام کردا و رضا ناجی دیگر بازیگران آن هستند.

فرشته‌ها با هم می‌آیند پنجشنبه شب ساعت ۲۲:۰۰ راهی آی‌فیلم فارسی می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز جمعه خواهد بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس