کد خبر: 356515
۰
۰
نسخه چاپی

پیام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان قم به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان جوانان

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم با صدور پیامی هفتاد و چهارمین سالروز تاسیس سازمان جوانان را تبریک گفت.

 پیام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان قم به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان جوانان

به گزارش قم پرس: روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، متن پیام به شرح ذیل است:

جوانی تبلور خود جوشی و خودباوری و خلاقیت و ابتکار است. خصوصیات روحی و روانی ویژگی‌های اساسی دوران جوانی نظرتمامی مکاتب و علوم تربیتی را به خود معطوف داشته است و تمامی ادیان، مذاهب و مکتبهای فکری بدون استثناء بر این نکته اذعان و اتفاق نظر دارند که زیربنای شخصیت انسانی و شالوده حیات مفید او در زمان جوانی تکوین خواهد یافت و سرنوشت غیرتمند یا ذلت بار او در جوانی رقم خواهد خورد. فطرت پاك و بی آلایش، استعداد و نشاط، خودجوشی و خودباوری، خلاقیت و ابتکار قدرتمندی و خستگی ناپذیری همه و همه از خصوصیات ارزشمند دوران جوانی هستند که برنامه‌ریزی صحیح، مدبرانه و استفاده درست و به موقع از آنها می تواند جامعه انسانی را به فلاح و سعادت برساند و لذا مربیان و معلمان جامعه و شما مسئولین دلسوز، رهبران و اندیشمندان دلسوز و پیامبران و حکیمان الهی همگی در این راستا تلاش نموده و دستورات، رهنمودها و الگوی تربیتی خویش را ارائه نموده اند و در رساندن جامعه به سعادت و پیروزی جوانان، مهمترین هدف و مخاطبین آنها بوده اند.

سازمان جوانان هلال احمر کشور مهمترین حامیان و صادق ترین رهروان نظام و رهبری بوده و هستند.

حضرت امام خمینی (ره) ضمن اینکه جوان را با تعبیر (جدید العهد با خداوند) مخاطب قرار می دهند در اهمیت خودسازی و تربیت و تهذیب نفس در جوانی چنین می فرمایند که «شما جوانان از حالا باید شروع کنید به جهاد اکبر و نگذارید که قواي جسمانی از دستتان برود هرچه قوای جوانی از دست برود ریشه های اخلاق فاسد در انسان زیادتر می شود و جهاد مشکل‌تر، جوان زودتر می تواند در این جهاد پیروز شود نگذارید در اصلاح خودتان زمان جوانی به زمان پیري بیفتد . انسان تا قوای جوانیش هست تا روح لطیف جوانی هست تا ریشه فساد در او کم است می تواند خودش را اصلاح کند.

مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: جوان ها باید خودشان را تقویت کنند امروز جوان ها باید خردمندی، معرفت و دانش، ایمان، همبستگی و یکپارچگی خودشان را هر چه ممکن است، تقویت کننددرست همان مناطقی که دشمن می خواهد تقویت نشود.

لذا ضرورت دارد سالروز تاسیس سازمان جوانان 14 آبان را به شما مسئولین و جوانان تبریک و تهنیت عرض نموده و از تمام تلاشهای خالصانه و بی‌دریغ مجموعه سازمان جوانان و بطور ویژه از اعضاء پرتلاش و خدوم جوانان که داوطلبانه منشاء خیر و برکت در جمعیت هلال احمر استان قم هستند قدردانی نماییم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید