آغاز تست بالینی واکسن برکت روی کودکان ۱۲ تا ۱۸ ساله از هفته آینده

دکتر مینو محرز متخصص عفونی و محقق اصلی واکسن کوو ایران برکت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، تعداد داوطلبان مرحله اول کارآزمایی بالینی این واکسن را حدود ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: نصف داوطلبان این مرحله واکسن برکت و نصف دیگر هم واکسن سینوفارم دریافت می کنند.

محرز با اشاره به اینکه در مراحل اول و دوم تست بالینی واکسن، مصون بودن و ایمنی زایی به اثبات می رسد، گفت: با توجه به اینکه سه مرحله تست بالینی واکسن روی افراد بالاتر از ۱۸ سال انجام شده و ایمنی زایی و موثر بودن آن ثابت شده، مرحله اول و دوم تست بالینی کودکان پیشنهاد شده است که این مراحل انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کودکان کمتر از ۱۲ سال نیز کارآزمایی بالینی انجام می شود، گفت: در مرحله اول کودکان بین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد این طرح مطالعاتی می شوند و در صورت موفقیت آمیز بودن طرح، کودکان ۶ تا ۱۲ سال هم وارد مطالعه خواهند شد.

محقق اصلی واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: ما هم بر اساس روال موجود در دنیا و رعایت استانداردهای بین المللی، تست های بالینی روی کودکان را آغاز خواهیم کرد تا کودکان ما هم بتوانند با آرامش سر کلاس درس حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" پنجم اردیبهشت ماه امسال در هتل ارم تهران آغاز و طی آن این واکسن به سه داوطلب، دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی، حسینعلی شهریاری نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و محمدعلی امیرزرگر ایمونولوژیست و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران تزریق شد.

فاز سوم مطالعه بالینی نیز روی جمعیت ۲۰ هزار نفری در ۶ شهر انجام شد. این واکسن خرداد ماه امسال مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد و در حال حاضر یکی از واکسن های مورد استفاده در واکسیناسیون عمومی کشور است.

دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد که تاکنون ١٣ میلیون و ٢٠٠ هزار عدد واکسن تولید داخل کرونا را تحویل گرفته‌ایم که از این تعداد ١٠ میلیون و ١١٠ هزار دز آن مربوط به شرکت شفا فارمد و واکسن برکت، یک میلیون و ١٩۵ هزار دز مربوط به پاستوکووک (انستیتو پاستور ایران) و یک میلیون ٨٨٩ هزار دز واکسن مربوط نیز به اسپایکوژن (سیناژن) بوده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید