کد خبر: 357384
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای نخستین مرحله تست میدانی رنگ‌های ترافیکی بر پایه نانو در قم

رنگ‌های ترافیکی جدید بر پایه علم نانو و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و برای نخستین بار در کشور توسط شهرداری قم مورد تست میدانی قرار می‌گیرد.

اجرای نخستین مرحله تست میدانی رنگ‌های ترافیکی بر پایه نانو در قم

به گزارش قم پرس:واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، تست میدانی اجرای رنگ‌های ترافیکی بر پایه نانو برای نخستین بار در کشور در قم اجرا شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در حاشیه اجرای نخستین مرحله تست میدانی رنگ‌های ترافیکی بر پایه نانو در قم با اشاره به‌ضرورت توجه به رضایتمندی شهروندان در کنار استفاده از علوم و دستاوردهای جدید علمی در اجرای اقدامات و پروژه‌های شهری اظهار داشت: شهرداری قم در جهت افزایش بهره‌بری و بهره‌مندی از پیشرفت‌های علمی، مجموعه شرکت‌های توانمند در سطح کشور را شناسایی و جهت اجرای پروژه‌های مشترکت دعوت به همکاری نموده است.

مسعود طبیبی در خصوص اجرای خطوط و علائم افقی ترافیکی در سطح معابر گفت: استفاده از رنگ‌های ترافیکی بر پایه تکنولوژی نانو، ماندگاری را افزایش، درخشندگی و بازتابندگی را بیشتر، سایش خطوط را کمتر و در کل، هزینه‌ها را در بلندمدت کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌ها و نگاه تخصصی شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار قم در خصوص مسائل ترافیکی شهر، روند اجرای پروژه‌ها را تسریع و فضای رقابتی و رضایتمندی را هم برای مسئولین و شهروندان و هم برای شرکت‌های فعال در حوزه پشتیبانی و اجرای طرح‌های ترافیکی در سطح ملی به وجود خواهد آورد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک نیز در حاشیه این تست میدانی ابراز کرد: رنگ‌های ترافیکی که مورد آزمون میدانی قرار گرفتند، برای اولین بار در کشور تولید و در شهر قم استفاده آزمایشی می‌شوند.

حسین شعبان زاده ادامه داد: پس از تأیید آزمون رنگ‌های ترافیکی بر پایه نانو می‌توانیم تمامی معابر سطح شهر قم که آسفالت مناسب داشته و قابل‌اجرای رنگ باشد را با توجه به اولویت‌ها و در یک بازه زمانی اجرا نماییم.

وی تفاوت رنگ‌های ترافیکی نانو با رنگ‌های قدیمی را موردتوجه قرار داد و گفت: رنگ‌های ترافیکی که به‌صورت مرسوم در کل کشور استفاده می‌شود، ماندگاری خوبی نداشته و مواد مورداستفاده در این رنگ‌ها نیز از کیفیت و ماندگاری بالایی نسبت به رنگ‌های نانو برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه رنگ‌های جدید باترکیب فرآورده‌های نانو، استحکام، مقاومت و ایستایی رنگ را افزایش می‌دهند اذعان کرد: البته نوع اقلیم، میزان تردد خودروها در معابر، میزان بارندگی و جرم پذیری خطوط نیز دراین زمینه در ماندگاری رنگ تأثیرگذار است و امیدواریم با رنگ‌های جدید بسیاری از انتظارات کارشناسان و همچنین شهروندان در این خصوص مرتفع گردد.***

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید