کد خبر: 357407
۰
۰
نسخه چاپی
به همت جهاد دانشگاهی قم؛

سومین جشنواره ملی دانشجویی مهدویت برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: سومین جشنواره ملی دانشجویی مهدویت با محوریت «گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری» در چهار بخش ادبی، هنری، ایده پردازی و نوآوری و کتابخوانی برگزار می‌شود.

سومین جشنواره ملی دانشجویی مهدویت برگزار می‌شود

به گزارش قم پرس: روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی معاون فرهنگی این واحد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: موعود باوری به معنای اعتقاد به یک نجات بخش است که در آخرالزمان برای نجات و رهایی انسان‌ها و برقراری صلح و عدالت ظهور خواهد کرد؛ منجی موعود در ادیان و مکاتب مختلف با آیین‌ها و فرهنگ‌های کاملاً متفاوت، به اَشکال و صور گوناگون و متنوعی مطرح شده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما مسلمانان، زمینه سازی و گسترش فرهنگ مهدویت و جلوگیری از زمینه‌های تأخیر در ظهور آن حضرت است؛ باید از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده کرد تا انتظار به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد.

حسینی بیان کرد: برگزاری جشنواره هنری و فرهنگی و ایده پردازی با حضور اقشار مختلف می‌تواند رونقی دوباره در میان اهل ادب، هنر و علم در باب تولید آثارایجاد کند از طرفی بانک آثار در این حوزه را غنی‌تر می‌کند و از طرفی ایده پردازی در حوزه ترویج مهدویت و معارف مهدوی خلاء جدی در این روزگار محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: این جشنواره در بخش ایده پردازی دارای یک فلسفه مشخص است؛ زیرا با توجه به فلسفه مهدویت که همان جریان توحیدی و غلبه این جریان بر طواغیت زمان است می‌بابیست مبانی علمی و نوآوری رسیدن به جامعه مهدوی و راه های مقابله با جریان غالب غیر مهدوی و یا ضد مهدوی در دنیای حاضر بررسی شود.

وی عنوان کرد: اهداف این جشنواره در دو حوزه علمی (ایده پردازی و نوآوری در ترویج و تبلیغ مهدویت و معارف مهدوی) و هنری سامان یافته است.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم افزود: در حوزه علمی این جشنواره به دنبال دعوت از اندیشه‌های نو و بکر جامعه در حوزه ایده پردازی و نوآوری در باب مهدویت است تا بتواند ابعاد مختلف و کارساز این حوزه را به جامعه معرفی کند.

حسینی تصریح کرد: این جشنواره در سومین سال برگزاری به دنبال ایجاد «گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری» با نگاه علمی و به دنبال ایجاد یک موج تبلیغ و ترویج معارف مهدوی و فرهنگ انتظار در جامعه دانشگاهیان در قالب یک طرح ملی خواهد بود.

حسینی گفت: بخش هنری سومین جشنواره ملی مهدویت شامل عکس و پادکست است که در بخش عکس علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعاتی مانند اجتماعات مهدوی (اجتماعات مسجد مقدس جمکران، برگزاری جشن‌های خانگی با محوریت امامت امام زمان(عج)، مناسک مهدوی، فضاسازی مهدوی است؛ در بخش پادکست نیز هنرمندان می‌توانند آثار خود را با موضوعاتی چون با موضوع عاشقانه با امام زمان (عج)، آوای انتظار و خلاصه سازی کتاب‌ها یا مباحث مهدوی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: در بخش ادبی جشنواره، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش شعر (قالب آزاد) و قطعات ادبی (دلنوشته) با موضوع عدالت خواهی، امیدآفرینی، آینده روشن و اشعار انتقادی نسبت به خلأهای حضور امام زمان(عج) در جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که باید کلیه آثار الزاماً به صورت تایپ شده باشد و تعداد اشعار ارسال شده حداکثر 5 اثر برای هر شرکت کننده می‌باشد.

دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت با بیان اینکه بخش سوم جشنواره، بخش ایده پردازی و نوآوری است، ابراز کرد: علاقه‌مندان در این بخش می‌توانند ایده های نوآورانه، تولیدات و محصولات نوآورانه در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، توسعه گفتمان موعودیاوری در همه رده های سنی و کلیه اقشار جامعه را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ تعداد ایده های ارسال شده حداکثر 5 ایده و محصول برای هر شرکت کننده می‌باشد.

حسینی اضافه کرد: کتابخوانی بخش چهارم جشنواره ملی مهدویت است که علاقه‌مندان در این بخش با مطالعه کتاب «شهدا بهترین الگوی منتظران» در مسابقه شرکت می‌کنند که هر شرکت کننده می تواند علاوه بر شرکت در بخش های دیگر جشنواره در بخش کتابخوانی شرکت کند.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشترمی‌توانند به وبسایت جشنواره ملی مهدویت به آدرس mahdaviatfest.ir مراجعه کنند از طریق ادمین تلگرام به آدرس Mahdaviyatfest_admin ، یا ادمین ایتا به آدرس Mahdaviyatfest و شماره واتساپی 09222120313 ارتباط بگیرند.

حسینی در پایان یادآور شد: کارگاه‌های تخصصی (خلاقیت و ایده پردازی، فتوواک وغیره)، محفل شعر، نقد فیلم و بازی، برگزاری کارگاه معارف مهدوی، نشست تخصصی در موضوع مهدویت، شبهات و تحریفات، تدوین خروجی جشنواره در قالب محتوای دیجیتال، نمایشگاه مهدوی و باشگاه دانشجویان مهدوی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

سومین جشنواره ملی دانشجویی مهدویت برگزار می‌شود

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید