اصفهان به بهترین رنگ‌بندی کرونا در ۳ ماه اخیر رسید

پژمان عقدک روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از امروز ششم آذر، هیچ شهرستان قرمز(بسیار پُرخطر) یا نارنجی (پرخطر) در استان وجود ندارد و تعداد شهرستان‌های آبی (کم‌خطر) به پنج رسید درحالی‌ که در هفته گذشته فقط یک شهرستان، آبی بود.

وی با تأکید بر اینکه استان اصفهان در شهریورماه امسال در اوج پیک پنجم کرونا قرار داشت و بیشتر شهرستان‌های آن در وضعیت قرمز و بسیار قرمز بودند، اظهار داشت: ما در زمان حاضر همچنان درروند نزولی آمار کرونا قرار داریم.

عقدک، شهرستان‌های آبی استان را خور و بیابانک، بُرخوار، بویین میاندشت، دهاقان و تیران و کرون عنوان و اظهار امیدواری کرد که روند کاهشی آمار کرونا در اصفهان تداوم داشته باشد و به پوشش حداکثری و بالای ۸۰ درصد واکسیناسیون برسیم.

وی پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان اصفهان را ۷۸.۱۶ درصد و نوبت دوم را نزدیک به ۶۴ درصد اعلام و اضافه کرد: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ نیز در نوبت اول ۷۳ و در نوبت دوم نزدیک به ۵۲ درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پوشش نوبت سوم واکسن کرونا در استان را بیش از ۷ درصد عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر نوبت سوم برای کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و سالمندان بالای ۶۵ سال انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح شهدای سلامت از اول آذر در استان اصفهان باهدف ایمن‌سازی هرچه بیشتر جامعه در برابر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در یک هفته گذشته روند افزایشی نوبت اول واکسیناسیون با اجرای این طرح، بهتر شده است.

عقدک اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد افزایش قابل‌توجه پوشش واکسیناسیون در خمینی‌شهر، نجف‌آباد، بُرخوار و فلاورجان باشیم که در زمان حاضر نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است.

عقد بابیان اینکه افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند ممکن است واکسن هراس، واکسن گریز یا واکسن ستیز باشند، تصریح کرد: در طرح شهدای سلامت تلاش می‌شود تا با آموزش و اقناع سازی این دسته افراد ، پوشش واکسیناسیون در سطح جامعه افزایش یابد.

وی در باره سویه جدید ویروس کرونا به نام "اومیکرون" توضیح داد: از نظر برخورد با این ویروس از نظر ماهوی تفاوتی با سایر سویه‌ها وجود ندارد و مردم باید همان مراقبت های چهارگانه یعنی واکسیناسیون، ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شست و شوی دست‌ها را انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۶۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید